tisdag 7 juni 2011

Nationaldagshelgen

Nu har mina tjejor rest vidare uppåt kusten, och allt som är kvar är tre veckor av tentaplugg, tentor och Australisk vinter. Inte så illa den heller, vill jag lova. Men det börjar dra ihop sig. Deta var sista lilla "saken" som var inbokad, skulle man kunna säga. Så nu kör vi järnet! I dag ska jag plugga lite fastighetsrelaterade saker, men först ett litet inlägg om helgen som gick. 

Sofie och Johanna landade tidig söndag morgon. Dagen spenderades i Surfers, en del mini-shopping klarades av, och vi firade med lite After Shop på min heltäckningsmatta. 

Mums!



Där satt vi och drack vin, åt oliver och pratade om livet tills det var dags att förbereda inför måndagen; Nationaldagen! Vi skulle baka chokladkaka. 






Efter att ha hårdvispat äggvitor för hand var vi ganska trötta. Vi landade på Vapiano, åt lite pizza och mascarponedessert, och gick sedan och la oss ganska tidigt. Morgonen därpå var vi hurtiga, upp klockan 09:00, iväg till gymet!

Mina skor har spår av den röda sanden vid Uluru

Efter gymet åt vi en redig frukost, och gav oss sedan av till stranden för en liten promenad! Solen gassade och det var 23° ute! Vacker Nationaldag! 









Vattnet var ganska varmt - folk surfar och badar fortfarande




Lunch intogs på ett litet ställe i Surfers centrum. Det finns många. Jag åt ABC-burger; avocado, chicken, bacon, och så en aioli till. Och pommes... Mmmmmmm!

Sen gick vi hem och fixade det sista inför kvällen. Kakan skulle förberedas, liksom gratängen!



Grill-time! Vi var sju stycken totalt. Gott var det. Och ganska ljumt ute. Vi höll till på grillplatsen här vid Q1. 


Sofie & Johanna


Christian


Erik

Elli, Christian, Sofie


Johanna

Sofie & Erik



Lena & Christian





Kvällen blev sen, så tisdagen blev en seg dag. Jag pluggade och flickorna gick runt i Surfers, lite sista shopping, lite powerwalking. Lite mys helt enkelt. På kvällen tog vi en tur upp i Q1 Skypoint för en drink! 


Cinnamon Vanilla Martini 
- smakade äppelpaj med glass!



Efter Q1 kilade vi ner till lägenheten, lagade rotfrukter och vältrade oss i chips. Sen var det myskläder på och filmkväll! 


I dag är det onsdag, och flickorna har rest vidare. Innan de åkte fick jag lite presenter - wiiie! Så gulligt! 



Ett hårband och ett läppstift från Make Up Store som jag suktat lite efter! Make Up Store är ju svenskt, men finns i Sydney. Och hårband är min nya grej, det piffar upp totalt! Tack fina flickorna!!

Men som sagt - nu är det back to reality, jag har haft tillräckligt med semester här. Nu är det dags att ta tag i plugget, lägga i en högre växel. Koka massor med thé, göra massor med anteckningar, skriva tills pennan glöder och fingret skaver. 23 dagar och 3 timmar tills jag landar på svensk mark. Tobbe ska stå där med lantchips. Det har vi planerat sen innan jag åkte. 

2 kommentarer:

  1. Allt blir sa fint med din kamera, och mat/dryck ser alltid sa mummsigt ut... :) Ser ut som er helg var alldeles fantastisk och att det blev mycket god mat och dryck, hihi.
    Halva vecka avklarad nu och bara tva dagar till helg! Blir gym, jobb och fodelsedags-hang i Hyde Park i helgen.

    Blir det bara plugg i helgen eller hinner du ta en svang pa stan i det nya lappstiftet? Forresten - vet du vad!!?? Hittatde min Aussie-klanning pa Spitalfields Market har i London! Exakt samma fast annan farg pa blommorna. Sa sjukt! Maste vara Made in China pa dom eller nagot... men sjukt fin e den - den aker med till Grekland :)

    Puss och Kram x x

    SvaraRadera
  2. Oh, vem fyller? Drottningen fyller väl på måndag, då är det helgdag här!

    Mennnn!?!?!? Hon sa att hon hade sytt dom själva!!!! Var det en ung asiatisk tjej som sålde, hahaha? Föga troligt. Men asså. Ja ja.. Det är fina klänningar i alla fall! Det fanns flera färger, även på den jag köpte! :-)

    I helgen blir det mest plugg. Men liten sväng kanske man kan ta! I kväll blir det Sauvignon Blanc och ost! :-)

    SvaraRadera