fredag 8 april 2011

1 dag och 10 timmar

Ni som läser måste vid denna tidpunkt ha uppfattat att jag är en toffel. En ärketoffel. Jag bara tjatar på om Tobias hela tiden. Men jag gillar det! Toffel on! Nu är det alltså 1 dag och 10 timmar kvar tills han landar hos mig! Om 1 dag och 10 timmar står jag på Brisbane International och spanar. Gah! Jag blir lite darrig bara av att tänka på det.

I morse gick jag upp halv sex och slussade Tobbe genom sista packningen, så att han inte glömmer allt jag vill att han ska ta med..! Sen pratade vi om bilar. Sen var det dags för honom att få lite sömn. I morgon lördag lyfter han från Arlanda.

Det är visst redan lördag i Sverige, kom jag på. Här också! Här är det fullkomligt lördag! Klockan är 09:35, jag har ätit två kaviarmackor, druckit ett glas mjölk och en kopp pulverkaffe. Sen sprang jag ut för att ta ut pengar, hyresvärden kommer förbi i dag och ska ha några veckors hyra till. Australiska dollarn är dyrare nu, inte kul. Men men. På tillbakavägen köpte jag lite wasabiärtor, som pluggpepp. För i dag ska här pluggas! I morgon är det marknad i Brisbane, sedan ska jag checka in på vårt hostel där och hämta den där stor-Bissen! Vi sover på hostel 2 nätter. Det blir mysigt att få lite egentid - här hemma finns ju en lägenhetskamrat som förvisso är trevlig, men vi vill nog vara själva lite i början i alla fall.



Man ser på kvinnan att det är pluggdag på gång! Snacks, anteckningar, fulknut på huvudet och så är sparkdräkten på! Jag märkte dock att jag såg naken ut, och det får ni ju inte tro, så här kommer bildbevis på jumpsuiten!


Ja, miniräknaren är också med...! Och en väl spelad entusiasm. 

I kväll är det födelsedagsfest för en svensk tjej, hon är ena halvan i det paret som jag grillade hos för några veckor sedan. Det blir nog kul, men med tanke på den tidiga morgonen och den viktiga morgondagen blir det nog en relativt kort och lugn kväll för mig.

2 kommentarer:

  1. Har just pratat med Honom, han är verkligen på väg! Ha det så mysigt under era veckor tillsammans, sköt om varandra! En undran; pratade ni bilar?!

    SvaraRadera
  2. Ja! Nu är han på väg! 10 timmar kvar! <3

    Hahaha... ja... han gillar sina bilar, killen! ;-) Nej men det gled in på det bara. Haha!

    SvaraRadera