lördag 30 april 2011

Walpurgis

Hur börjar Valborg i Australien?
Jo - man glömmer att det är Valborg... Ett känslofyllt dygn bakom sig; Tobbe åkte hem igen, finaste systern fyllde 26 och så ett kungligt bröllop på det! Inte konstigt att det gamla brännandet av häxor på bål kommer i skymundan...!

Men det tog jag igen i eftermiddags! Med råge!

Jag tog en repa på stan (= Surfers). Kammade hem en del fynd; en randig kavaj och ett par beige pumps för knappt några slantar alls. Fyllde pengakvoten när det vankades "vinprovning" på spritbutiken här nedanför, jag fick testa två röda viner från Nya Zeeland, och köpte med mig ett att ha i kväll. Har nämligen köpt en stek, vilket är väldigt ovanligt för mig! Jag äter mest tonfisk och tomat, ibland äggröra och sparris (förutom när jag har besök, då blir det ofta både vin och kött). Men nu slog jag till; fira Valborg bör man! Så en Australisk biff, ett Nya Zeeländskt vin och nya pumps samt kavaj! Glad Valborg, indeed!

Ny kavaj - jag gillar inte att armarna är "uppfrillade", så det ska jag försöka ändra... öppna sömmen och klippa bort lite elastiska saker eller ngt... en klassisk kavaj ska det vara!

Älskar! Och jag vet att många andra i min närhet kommer att avsky dem! Men jag älskar! 
Och de kostade bara 165:-

Oyster Bay. Dagens dyraste inköp. 

Happy Walpurgis!

4 kommentarer:

  1. Snygga skor. Kavajen kan jag hjälpa dej att fixa när du kommer hem :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Redan gjort, men tack ändå!!!
    Man vill ju använda den NU! :-D

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag tycker ocksa att skorna var snygga! Speciella, men anda stilrena - bra kop! Oyster Bay dricks det ofta i detta hushall ocksa! De gor en god Sauvignon Blanc ;)

    Kott bit till valborg later inte dumt allt. Vi firade inte med sushi och rose. Och jag tog forst en runda pa stan - var ju tvungen att inviga den nya vaskan!!! Alskar den.

    Kramar x x

    SvaraRadera
  4. Åååh, lovely!
    Jag och min väska vill gå på dubbeldejt med dig och din väska!

    SvaraRadera