fredag 1 april 2011

Ännu en helg i paradiset

God morgon!
Lördag igen! Jag slutade skolan sent i går som sagt, störtade hem och gjorde mig en pizza, degen från scratch, med svamp och ost. Lite trötthet på det och jag var redo för sängen ganska tidigt...

Utsikten från vardagsrummet på kvällen

Trött kvinna

Jag vet inte om det var det tidiga sänggåendet, men i morse var jag uppe med tuppen; jag vaknade klockan 7 och kunde inte somna om. Då bestämde jag mig för att gå ner till stranden och ta ett morgondopp. Jag kunde se från mitt fönster att några tappra guldkustare redan var vakna, så jag ville inte vara sämre! 

Promenad till stranden - ett kvarter österut! 

Stora vågor, jag vågar mig bara några meter ut, men är man mellan de röd-gul-randiga flaggorna...

... så kan denna kille komma och rädda en ifall man sugs iväg! 

Några fler som tränar för att bli livräddare!

När jag tröttnat på stranden stapplade jag mig upp till Q1 igen. Poolen var nästa stopp!

Vy från solstolen! 


Hmmm..... vad är detta för träd?

Kort och gott, en trevlig morgon! Jag kände att jag måste göra det mesta av denna dag för att om en halvtimme ska vi, jag och Stef, på barbecue med vår hyresvärd (???). Han frågade om vi ville, och Stef tyckte att det var lika bra att bli "av med det" på en gång eftersom han fortsatte fråga. Det kanske blir trevligt, vad vet jag, men lite underligt är det. Det blir bara vi, och så tror jag att han tar med sin fru och sin lilla son. Jag fattar verkligen inte vad någon ska få ut av detta. Vi är ju inte kompisar med honom, direkt...? Förstår inte...!!! Sen blir jag arg att jag gav med mig, jag hade tänkt köra den svenska versionen och helt enkelt skjuta på det tills jag ska åka. Men nej, nu ska jag spendera en solig lördag vid grillen med en medelålders barnfamilj? Jag förstår inte... 

Ja ja, det blir säkert bra. Förvänta er en update!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar