måndag 4 april 2011

Söndag, höll jag på att skriva....

Ja, söndag är det ju inte, men det känns som det eftersom jag inte har skola på måndagar och tisdagar. I morgon onsdag är det dags igen! Så i dag har jag pluggat och faktiskt pallrat mig till gymet, lite dryga 6 kilometer på 37 minuter sprang jag. Heja heja!

I går var det ju Kangaroo Evening på Paradise Island (usch, det där lät riktigt illa, som någon dålig charterkväll, men på ren svenska så åt vi som sagt kängurustek och Paradise Island är en liten ö som Lena bor på... Gold Coast har en massa kanaler, så ett kvarter bort ligger en liten bro som tar mig över till Lenas ö och lägenhetskomplex). Det var riktigt riktigt gott! Dessutom fann vi ett rosévin för $5 som alla tyckte om, så det var en väldigt lyckad kväll!

Utsikten från Lenas balkong.

Vi satt och drack vin på balkongen och väntade in Emelie, som pluggar i Brisbane (2h pendeltid, stackars kvinna....). Det blir mörkt väldigt fort på kvällen här, bilderna nedan är tagna under loppet av kanske 20 minuter.






Jag skulle också vilja ha balkong!


Lena

Sen kom Emelie, och vi började laga mat. Kängurustek med råstekt potatis och sallad, och så lite tsatziki på det.

The kangaroo!


Lenas lägenhet är egentligen ett hotellrum, många hotell hyr ut på lång tid här till folk som bor en termin eller så, så hon har fått köpa en spis/ugn som hon ställt ovanpå kylskåpet. 




Det var jättegott!!!!!!



Lena och Emelie pluggar på Karolinska Institutet, biomedicin båda två. De ska också vara här en termin. Vi har väldigt roligt ihop! I veckorna går vi helt olika i skolan och så, men vi brukar ses och äta middag hemma eller ute, eller kika film tillsammans. På helgerna kan det bli någon utflykt eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar