lördag 30 april 2011

Vad hände Down Under?

Ja vad har vi egentligen hittat på dessa veckor? Det är nog lättast att berätta in person, ni får fråga herr Tobbe när han kommer hem. Men en snabb resume:

2 dagar i Brisbane
Jag hämtade gossen på Bne International, vi åt lantchips, myste, åkte båt i Brisbanes kanaler, köpte sommarkläder åt Tobbe, pratade ikapp om allt möjligt, och bara va!

3 dagar på Gold Coast
Jag gick i skolan. Tobbe följde med en dag, och satt utanför när jag skrev tenta. Det var det mysigaste tenta-utspringet jag varit med om. Där satt han i solen och väntade. Vi firade lite på kvällen. Jag gick minimalt i skolan, för att vara med Tobbe. Vi solade, badade och åt ute för det mesta.

3 1/2 dag i Sydney
Vi gick och gick och gick. Åkte med färja, tog kort i Botaniska och träffade en klasskamrat till Tobbe som vi tog en drink med vid Operan. Åt pannkakor med sirap och glass. Kikade in på Apple Store, och missade totalt att man kunde förboka iPad2 och hämta dagen efter. Förbannade oss för det (mest Tobbe). Åt ute. Åt glass. Njöt!

2 1/2 dag i Orange
Orange. Vindistriktet. Bodde i en stuga mitt ute på landet, 30 km från själva Orange. Drack vin, åt ost. Kikade på gäss och höns som sprang omkring vilt i trädgården. Åt en 7-rätters middag med passande vin. Sov i en gammal säng med jättefluffiga täcken, med elementet på. Såg morgonfrost och gula träd. Åkte på en tur med Simmo i hans 4WD, testade vin, gick i berg och grottor, åt picnick i skogen bland kookaburrorna, handlade frukt och bröd på farmers market. Gick omkring i Orange, fikade. Letade efter iPad2.... Åkte tåg i bergen. Kallt och helt fantastiskt vackert!

5 dagar i Cairns
Solade. Drack vin. Letade upp en paradisstrand, åt stekt fisk från revet. Försökte somna till hög musik från pubben brevid lägenheten. Åt nötter, drack mer vin. Fann en restaurang i hamnen med angus och vitlöksmos, pumpasalsa och stekt sparris. Satt där och pratade om livet. Åkte Spyan (läs om i tidigare inlägg). Såg jättesköldpaddor. Snorklade hand i hand. Shoppade. Letade efter iPad2... Levde livet!

2 dagar i Gold Coast/Cairns
Åkte upp i Q1. Åt på Vapiano, spelade spel på the Arcade. Tobbe sov med mössa inomhus (det är vinter och jag bor på en balkong). Pratade om hur bra man kan ha det. Pratade om att vi vill komma tillbaka tillsammans i framtiden. Var ganska ledsna ett tag, och sa sen hej då.

Så har vi haft det, på ett ungefär! :-) Bilder finns i en länk i inlägg längre ned, och Tobias kan trollbinda er alla med detaljerna när han kommer hem. Men man kan knappast vara mer lyckliga än vad vi har varit de senaste veckorna.



Våra inköp - Tobbe fick en iPad2 tillslut. Jag fick en glittrig handväska som jag suktat efter....


Utsikten från toppen av huset jag bor i. The worlds tallest residential building!




Tobben i hissen...

... 77 våningar på under 43 sekunder! Och världens coolaste hisstak! 

Såhär minns jag semestern! Mat vin och en leende pojkvän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar