lördag 2 april 2011

IKEA!

Här kommer den utlovade updaten på gårdagens BBQ.

Den var inte så lång som jag trott. Det var vår koreanska husvärd, hans ryska fru, och deras lilla son på 10 månader. De hade grillat kött till halva Gold Coast, så jag åt väldigt mycket, mest för att det kändes hemskt att lämna allt. 

Det udda var att det var hans fru som pratade mest, han själv stod mest och grillade och så. Underligt... I vilket fall så kändes det inte så konstigt som när han frågade oss, då lät det mer som att "Ska vi ha barbecue ihop". Men känslan som kom nu var mer att de skulle ha barbecue och undrade om vi inte ville joina. De hade massa bröd och mat och sådant, så det var faktiskt riktigt trevligt. Men hu vad mycket kött.... min stackars mage som fått morgonmüsli och tomatmacka i flera dagar blev lite chockad av köttet.

Bättre blev det inte senare, då jag kilade över till Lena för att se på film. Vi köpte indisk take out = ännu mer kött. Någon form av lamm var det nu. Min stackars mage står åt alla håll! Annars var det en mysig kväll, Pretty Woman gick på TV, så vi köpte currygryta och vin och satt på heltäckningsmattan och mös (eller heter det myste...?). 

---*---*---*---

I dag är det molnigt över GC. Vi planerade att ta en trip till IKEA. Jag har nu varit utan lantchips i flera veckor = alldeles för länge! Så jag hoppas att jag kan finna ett fullgott komplement där. Sen tänkte jag satsa på lite sill också. Det är gott. Sill & potät! Så en liten tur till IKEA hoppas jag på!!! Få se något nytt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar