måndag 28 februari 2011

Coolangatta

I söndags slet jag mig från stranden, från bad, från Surfers Paradise, och begav mig på en liten upptäcktsfärd nedåt kusten. Jag åkte till den sydligaste staden i Gold Coast, Coolangatta, som även är en stad där gränsen mellan staterna Queensland och New South Wales går.

Bussresan i sig var en upptäcksfärd, man åkte förbi en massa fina små samhällen med gröna kullar och fina stränder. På en del ställen var det som ett delta där vägen gick över vattnet på en bro, och där det var stränder på båda sidor som folk vadade mellan. Jättevackert!

Väl framme i Coolangatta var mycket stängt, det verkar vara så på söndagar, men jag tog en promenad och kikade. Vilken vy tillbaka mot Surfers! Det var så vackert, man såg alla höghusen mot horisonten med det turkosa vattnet framför. Jättefint!

I Coolangatta finns det en kulle vid stranden som heter något i stil med Shark Lookout. Där lever det vilda kalkoner i skogen. Sen jag kom hit har jag inte sett några ormar, jag har sett en enda kackerlacka, och så en hel massa kalkoner, som inte såg så snälla ut...











1 kommentar: