lördag 19 februari 2011

Trekkers Backpackers Resort

Bakgården på Trekkers

Ja, så heter mitt vandrarhem här. Detta inlägg har jag redan mailat ut till familj, men tänkte dela med mig till er andra.


"As lovely as you look, you really could use some colour"
Ja, detta sa alltså vandrarhemmets ägare till mig när jag anlände hit i fredags, efter 31 timmar på resande fot. Man var alltså inte speciellt het, utan ganska blek och glåmig. Denna kommentar fick mig att gå och göra resans första roliga inköp i går; bikini och solkräm! Och jag har kommentarer till båda dessa inköp..



Bikinin köpte jag i en butik i Surfers Paradise, mest för att jag inte hade någon med mig.. Hur kan man glömma det? I vilket fall så letade jag upp en av deras billigaste. 60 AUD gick den på, cirka 400 SEK (inte så billigt ändå, jag hittade några exemplar för 15 AUD på Kmart sen... Aaargh!). Den är dock fin, jag har inte köpt en sopsäck bara för att. Men i vilket fall så ville damen i kassan pracka på mig en liten flaska kräm som man ska lägga i kallt vatten med bikinin så tappar den inte färg. Jäkla försäljare.. Nu har jag den flaskan, nästan 15 AUD kostade den. Jag har väl aldrig varit missnöjd med bikinifärg förr?! Varför köpte jag den!? Ja ja.. Från och med nu ska samtliga inköp vara väl genomtänkta. Min lunch i dag kostade kring 5 AUD, och middagen gick på 4,5 AUD. Så jag håller mig i skinnet! :-) Middagen var förresten Burger King, som här i Australien inte alls heter Burger King utan det heter Hungry Jack's.
Solskyddsfaktor å andra sidan, måste jag ha. Det är en ganska stor grej här, solen är väldigt stark. Jag brände mig i dag fast jag höll mig inne väldigt mycket. En väldigt ful och röd urringning har jag fått. Men i vilket fall så är det ingen fin, blå liten tub solskydd jag köpt, nej, det är en vit dunk med pump och handtag (!!). Så kan jag bära med mig den överallt! Kanske nya accessoaren på stranden? Den är 30+ SPF, så det borde jag klara mig ganska bra på! 
I vilket fall hoppas jag nu på lite "colour"!!!
I går lördag var jag i Surfers Paradise och kikade på en lägenhet jag hoppas få flytta in i i veckan! Det är en lägenhet som jag fann via en svensk tjej som jag i sin tur fann på internet innan avfärd. Hon var och kikade på den, men valde att inte ta den. Där finns alltså ett rum kvar som jag gärna vill ha! Ägaren var hur trevlig som helst, och lägenheten var superfin. Där finns tre sovrum, ett vardagsrum och ett badrum. Ingen balkong, men ack, vilken utsikt ändå! Lovely! I komplexet så har man även tillgång till tre (!) swimmingpooler och ett gym, och så ligger det något kvarter från stranden bara. Mitt i smeten. Hur fint som helst. Det blir GULD! Guld på Guldkusten, klart man ska ha! Helt okej pris också, jag har hört att det ska gå att hitta billigare i samma område, men jag betalar gärna lite mer för en fräsch lägenhet i ett fräscht komplex och en husvärd man kan lita på. Och så kan man tänka att gymkort/simkort ingår i den där summan. Då känns det bra!  


Hungry Jack's 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar