måndag 21 februari 2011

Dagens Australientips

I dag är en lugn dag! Jag flyttar i eftermiddag, så jag sitter mest och pillar på internet, kikar vad man ska köpa för modem, ska rätta till lite kurser som jag inte ska läsa längre och så vidare...

Jag är nu Australienbo sedan 4 dagar ungefär, men tänkte ändå komma med ett litet Australientips! Dagens tips är boken Picnic at Hanging Rock av Joan Lindsay som jag tycker mycket om! Den handlar om några flickor från en internatskola som åker på utflykt till naturfenomenet Hanging Rock, som ligger i delstaten Victoria. Det händer mystiska saker, en stackars tösabit försvinner bland stenarna, och ja, det kanske låter lite segt men det är en underbar bok! Jättefint skriven, jag läste den på engelska. Det finns även en filmatisering som ansågs vara väldigt läskig när den kom, Utflykt i det okända tror jag att den heter på svenska. Men en fantastiskt bra bok i alla fall, en av mina topp tio skulle jag gissa. Kanske till och med topp fem!

Jag hoppas kunna besöka Hanging Rock under min tid här. Det ligger som sagt i en annan delstat, och jag kanske får svårt att övertyga någon att följa med och titta på lite australiska stenar, men vi får se. Kanske är det dyrt också - det ligger närmre Melbourne så man kanske kan ta några flugor i en smäll i sådana fall! Vi får se!

Uppdatering kommer efter inflytt! Ha en fin dag!!!

2 kommentarer:

  1. Ska du inte ta en tur med Flying Doctors också :-).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men mammi, du kan ju inte avslöja mina kommande Australientips i förväg!!!!! ;-) <3

    SvaraRadera