söndag 20 februari 2011

Himlen har öppnat sig!

Introduktionen gick bra! Träffade en jättetrevlig tjej från Stockholm som kommer att bo granne med mig i Surfers. Vi gick tillsammans till pubben som var efteråt. Man fick en dryck och en sausage sizzler. En grynig korv invikt i en icke-rostad-jättefranska-skiva med stekt lök och barbecuesås... Jag var hungrig! Men det var trevligt, en väldig massa folk är det i alla fall som är på utbyte!

Mycket säkerhet gick de igenom på introduktionen. Bland annat pratade de mycket om de starka strömmarna som kommer underifrån när man badar på stranden. Blir man fångad i en sådan ska man tydligen inte göra motstånd, utan låta sig sköljas med, då de går i en cirkelrörelse. Man kommer tillslut att hamna några kilometer ned på stranden, enligt kvinnan som berättade. Gör man motstånd kan man drunkna. Jag ska nog akta mig för att bada djupt, helt enkelt. Lät läskigt.

Det verkade inte vara så många som skulle på orientation-resan så det känns helt ok att skippa den. Man lär nog känna folk ändå. Då spar jag lite pengar tills dess att min riktiga Bisse kommer på besök!!!

Just nu är det åskstorm över Gold Coast. Jag köpte med mig lite frukt och chips hem till vandrarhemmet. Blev inte så mätt på den där sizzlern.... Har även en tidning jag tänkte bläddra i. Nu är livet gott!

3 kommentarer:

  1. Hej!!!

    Kul med blogg :-) Du far fortsatta updatera lika ofta - det ar roligt! Vi ar just hemkomna fran Paris. Gratt vader, men underbart mysigt anda! Blir MEGA avundsjuk pa ditt solvader och bikini sessions pa stranden...
    Tanker pa dig och hoppas allt gar bra!!!

    Puss fran syster x x

    SvaraRadera
  2. Ooohh vad härligt att bli uppdaterad. Usch nej jag tänker bara bada i pooler.....det finns väl hajar också :(.

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Strömmarna har jag hört talas om, undrar bara om man verkligen är så cool att man bara följer med. Att spolas upp på stranden några kilometer bort låter faktiskt inte så trevligt.... välj strandkanten du!
    Hur är en åskstorm hos dig, skön och svalkande eller varm och klibbig. Har förstått att du behöver "friskas upp" litegrann....

    Fortsätt ha det gott

    kramar från Västerås

    SvaraRadera