tisdag 22 februari 2011

Lägenhet

Så var jag nyinflyttad i nya lägenheten!

Jag fick flytta in i går kväll. Det känns alltid konstigt att komma till ett nytt ställe, men ändå skönt att slippa vandrarhem och leva i en resväska.

Det fanns två lediga rum i lägenheten, ett litet som inte har några fönster, men två dörrar (en till köket och en till hallen). Det andra rummet ligger bredvid det rum som den kanadensiska tjejen bor i. Detta andra rum har fönster, men också väggar av frostat glas.... Jag tänkte först ta detta lite större rum, då det har fönster och utsikt bort mot stranden. Men glasväggar...?? Känns varken speciellt privat, ljus- eller ljudisolerat. I detta rum bor nu en japansk tjej, tills i morgon, så jag fick ta det lilla rummet tills dess att hon åker, men jag funderar på om jag inte ska stanna i det lilla rummet. Då blir man liksom mer avskild från den andra delen, och så kan man stänga in sig lite mer om man vill. Utsikt får jag ju ändå till frukosten! Jag har i alla fall packat upp mina saker för att se hur det känns, har även möblerat om lite för att få fram skrivbord och så.

Annars är det bra, fräscht och fint! Som sagt, balkong vore väldigt nice att ha, men man kan inte få allt. Jag har ju gym och tvättmaskin (!!!) - har hört att man måste betala tvättomat om man bor på studentcampuset så detta är väldigt mycket bättre!

Det nyttiga livet har börjat... gym och strandjogg - here we go! 

Vardagsrummet - tittar man till höger vid fönstren så ser man havet.

Köket - vy från vardagsrummet. Halldörr till vänster.Till höger är ingången till mitt nuvarande, och kanske ständiga, rum.

De underliga glasdörrarna. Den till höger går till Stefs rum, den till vänster är det rum jag tänkte ta. Alla dörrar i lägenheten är skjutdörrar...?

Mitt rum! Bissen slappar lite - jetlaggad..!

Firade i går kväll med pasta och färdig dolmiosås.. Vidrigt sätt att fira på, måste jag säga! I dag ska jag göra en handlingslista!!!

4 kommentarer:

  1. Håller med dej om att det kanske är skönare med lite privacy. Har man utsikt när man äter frukost så kanske det inte är nödvändigt när man sover?

    Var och köpte mej en kamera igår ;).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du redan hittat en lägenhet!! Sa ju att det skulle ordna sig!:) Ser fantastiskt härligt ut, är avis!

    Stor kram, kul att få följa dig här!!

    SvaraRadera
  3. Jatte jatte fin lagenhet! Grattis!
    Det dar med frostade glasvaggar/dorrar verkar vara en "anglo/brittisk" grej...har sett det massor i lagenheter har. Men det ar klart att om man har hogljudda granar sa kanske man vill ha riktiga vaggar. Men fonster ar ju alltid skont!
    Du listar nog ut vad som passar bast :)

    Hur manga bor du med? Nationaliteter?

    Kramar x x

    SvaraRadera
  4. Hej,
    vad roligt att ni kommenterar!!!! <3

    Jag bor med en kanadensisk tjej, också 86:a, den japanska tjejen som bodde i glasrummet flyttade hem till Japan i morse. Stef (den kanadensiska tjejen) är på intro-resan till Byron Bay, så för stunden är jag själv här. Är ganska skönt, då hinner jag leva in mig lite och känna på stället lite. Första kvällen kände jag mig som en gäst... Nu tar jag för mig! :-)

    SvaraRadera