lördag 19 februari 2011

Inlägg nummer 1, dag nummer 3

Första inlägget!

Jag bestämde mig tillslut för att starta en blogg, det blir mycket lättare att dela med sig av bilder och sånt! I denna blogg kan ni läsa om vad som händer och sker under mina knappa 5 månader som utbytesstudent på Gold Coast i Queensland, Australien.

Bissen är en teddybjörn, min resemaskot om man så vill, som jag fick av mina svärfarföräldrar innan jag åkte. Han är perfekt handbagagestorlek, har en röd liten tröja och luktar herrparfym (det gjorde han inte när jag fick honom, utan det var den riktiga Bissen, Tobias, som fixade)!

Denna söndag passar jag alltså på att fixa till en blogg här från mitt hostelrum som ligger i stadsdelen Southport. Har bränt mig ganska ordentligt, så vågar inte gå ut för länge och är faktiskt lite trött efter alla bestyr dessa dagar (jetlag?). Tar det lugnt så får vi se vad dagen ger!


Bissen har landat!

Fina områden kring flygplatsen

Våra chaufförer från flygplatsen

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Gött med en blogg! Kul att kunna se lite bilder och att få en samlad bild av vad du gör! Vi ses snart :)
    Pussar från Topsi

    SvaraRadera
  2. Det verkar som man måste ha ett konto hos tillexempel Google för att kunna kommentera här. Skapa ett sånt konto kan man göra t.ex. här:
    https://www.google.com/accounts/NewAccount?continue=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2F&hl=sv för er som inte redan har ett!

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Skapade ett konto enligt Tobias instruktioner.
    Jättekul att läsa det du skriver och framförallt att se bilder

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni kommenterar!
    Ledsen att bilderna är så små, det är ju min nya superduperkamera som gör så himla bra bilder så de går nästan bara att ladda upp i smått format... :-)
    I veckan laddar jag upp bilder på lägenheten, när jag flyttat in!

    SvaraRadera
  5. The Brown Bag... Var köpa!? Love it daarling, love it!

    SvaraRadera