onsdag 23 februari 2011

Q1

Q1 är alltså byggnaden jag precis flyttat in i. Kan stoltsera med att bo i The worlds tallest residential building. Inte illa! Googla på Q1, Gold Coast så finner ni lite mer info om stället.

I går var jag på Pacific Fair, en galleria som ligger längre söderut i Surfers. Storhandlade, om man nu kan kalla det det. Hittade bland annat detta...
Lax på burk?

Jag som tänkt bli en nyttig hurtbulle letade efter konserverad tonfisk, men nej, hylla upp och hylla ner var staplad med konserverad lax!? Hu! Låter oaptitligt, men jag har bestämt mig för att testa! Jag och Tobbe är ju ena riktiga laxare hemma, så detta kanske faller i smaken! 

I går, lite efter klockan 22:00, kom japanskorna hem (som också bor i denna lägenheten). De tände alla lampor och satte på en tvätt. Knasiga... Men de reste hem i morse, till Japan, så de behövde väl ordna med lite antar jag. Nu är i alla fall det andra rummet, med fönster, ledigt! Jag tror faktiskt att det är detta rum som är menat som balkong, det är stengolv som ägaren lagt en egen matta på. Jag har i alla fall börjar flytta in där så smått, tänkte testa, så får vi se om det blir olidligt med glasväggar, då får jag väl flytta tillbaka in i lilla rummet. 
Ingång till Glasrummet

Glasrummet - jag har redan bäddat om

Utsikten från Glasrummet - tänk att sitta och plugga såhär!

I dag tänkte jag våga prova på gymmet! Sen ska jag leta mig till Kmart och köpa en klädhängare - garderoberna i glasrummet har ingen stång och jag har en massa klänningar med mig. En klädstång kanske döljer insynen genom glaset lite också!! :-)

... märks det att jag är mån om min "privacy"...?

1 kommentar:

  1. Ahh, jag rostar pa balkongrummet! SAAAA FINT! Som en drom. Och som du sa sa kommer nog en klad-rack skymma insynen lite. Eller sa koper du bara en stooor bit tjusigt tyg!

    Kramar/syster

    SvaraRadera