torsdag 17 mars 2011

Bunkern...

Dåligt med uppdateringar denna vecka!

För det första så är vi ute på språng en hel del, och är vi inte det så sover vi... Mamma Sonja är jetlaggad, och Becca har aldrig haft svårt att sova, haha! Mat och sömn, mina grundbehov!

För det andra så är vårt hostelrum lite grann som en bunker - internet når inte riktigt hela vägen in alltid. Men ett litet inlägg lyckas jag få till!

--*--

I tisdags tog vi promenader i stadskärnan kring Darling Harbour och Chinatown. Vi satt vid vattnet i flera timmar och lunchade, det var skönt, fast väldigt molnigt. Staden är läskigt stor, lite för stor kan jag tycka, men å andra sidan finns det mycket att se och göra. En stor botanisk trädgård med fritt inträde ligger mitt i stan. Där fanns det hundratals fladdermöss (!!!! Tobias sa att de heter flyghundar!?!?!?), de hängde i vart och vartannat träd, uppochner och ihopvirade som Dracula. Äckligt!! Men det är en fantastisk trädgård med trumpetblommor och bambu, rosenalléer och palmer, kamelior och hibiskus... Jätte-jättevackert!

I går onsdag så for vi ut till Manley Beach, man tog en färja en bra bit från stadskärnan (ca 30 minuter), till ett litet pittoreskt samhälle med en vacker strand. Solen sken! Vi åt en lång lunch vid strandpromenaden och sedan somnade vi båda i solen... vilket har lett till en lätt bränna hos båda.... (läs: kräftor).

I dag åkte vi till den ökända Bondi Beach. Sol och långlunch på schemat även denna dag! Oj vad vi frossar; vin, glass, friterad mat, snacks... Riktig semester, skulle man kunna kalla det.

I morgon ska mor ut och utforska på egen hand. Själv tänkte jag plugga, jag hoppar ju över skolan denna vecka så jag har självstudier på schemat...

Nu; middag! Bon apetit!

1 kommentar:

  1. Här skulle min kommentar vara och inte i inlägget efter :)

    För er som vill läsa mer om detta små skumma djur så kolla in den här länken: http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/djur/daggdjur/fladdermoss/flyghundar.266.html

    Jag vill inte att en sån hugger fast med sina två klor i mig..

    SvaraRadera