söndag 27 mars 2011

En vecka i Mars

Nu har det varit dåligt med uppdatering!
Det har varit en ganska hektisk vecka, jag hade två quizzes torsdag och fredag, och så har ju mor min varit här och kikat på Gold Coast! Så full rulle! I dag är det dock måndag vilket betyder att jag är ledig och Stef går i skolan = lite egentid. Jag har städat hela lägenheten, tvättat massor av mina kläder och skrivit lite uppsatser.

Men jag tycker att en resumé av veckan är på sin plats!

Veckan började med skola..

Det ligger många kyrkor på väg till busshållplatsen.. 

Cappuccino är min nya standard - $AU 3.20, det är jag värd!

.. ibland drömmer jag mig bort när jag pluggar...


Sedan så kom mamma över, det är helg! Vi gick ut och åt på ett ställe i närheten. Bubbel är på sin plats när man ska skåla av sin mamma! I dag måndag åker hon till Sydney, och på torsdag bär det av hem till Sverige...


Laxsallad och svamppasta





I går söndag var det marknad i Brisbane som vanligt! Jag ville så klart visa min mami! Men hon handlade inget på marknaden, och shoppade ytterst lite, min sparsamma mamma! Hon bjöd mig däremot på stekmacka!!!
I brist på marknadsbilder får ni lite träd och djur - det finns också i Brisbane! 




Shoppade gjorde däremot jag.... en underbar klänning som får mig att svimma lite smått, en ring och två par skor!

Lite amerikansk hemmafru-stuket, jag har märkt att jag lutar åt det.

En ring med en sten som bara finns i Western Australia. Mookait heter den!

Två par skor. $AU 10 samt $AU 5. 15 dollar för två par skor, tackarrrr!


Det var allt för denna gången! Men jag är snart tillbaka - nu är det bloggfrossa igen!

5 kommentarer:

  1. Ja, daligt updaterande i det sista! Men detta lang-inlagg med bilder gor sa att jag forlater dig ;)

    Urfin klanning! Vill ha jag med!
    Kramar x x x

    SvaraRadera
  2. Kul att höra ifrån dig igen, har saknat de dagliga uppdateringarna från down-under. Förstår att du varit upptagen med både studier och besök, så du är verkligen förlåten! Passa på att vila nu, för jag antar att det blir väldigt "körigt" när nästa besök kommer. Då är det väl semester i blogg-fabriken ett tag.....
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Haha, vad skönt att vara förlåten!
    Jag vet också med mig att där finns en utlovad bildkavalkad #2 från Sydney som jag inte lyckats producera ännu, den kanske kommer i dag..? Stay tuned!

    Ja precis, om 12 dagar lär ni se en liten paus igen! I går bokades upplägget för Beccas & Topsis Australienäventyr; Brisbane - Gold Coast - Sydney - Vindistriktet Orange - Sydney - Cairns/Barriärrevet - Gold Coast

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Kul att det ar bokat for er ledighet!!
    Du glomde att jag oxa kopte skor ;-)\Kramis

    SvaraRadera
  5. Jag skrev att du shoppade ytterst lite? Det var väl rättvisande? ;-)

    SvaraRadera