söndag 6 mars 2011

Dagens Australientips

God morgon! I dag tänkte jag att det var dags för nästa Australientips! Och för att finta mamma Sonja som var så övertygad om att Doktorn kan komma stod på tur, så drar jag fram ett annat tips ur mina gömmor...

Savage Garden

Detta fenomenala tvåmanna-band som var aktiva i min ungdom, 1994-2001 närmare bestämt. Darren Hayes och Daniel Jones heter de forna medlemmarna, och de kommer båda från Brisbane så vitt jag vet. Ett Australiskt band är det i alla fall!

Jag äger hela deras CD-samling (som bara består av två album, i och för sig...), och dessa album är mycket trevliga! År 2000 (eller var det 2001?) var jag och mor min och såg dem live i Hamburg! På min födelsedag!!! En mycket bra födelsedag - det kändes lite som ett tecken! Man skulle kunna säga att jag var deras största fan på den tiden. Jag lyssnar på dem än i dag!!!!


En av deras mest kända låtar - Crash 'n' Burn, från albumet Affirmation



(länken fungerar inte för mig, men förhoppningsvis kan ni se videon, och ännu mer förhoppningsvis så är det den video jag sökte och inte något konstigt snusk som folk lägger upp på YouTube...)

2 kommentarer:

  1. Haha, för att finta mej!!!!

    Länken fungerar utmärkt,lyssnar faktiskt också på några av deras låtar av och till ;).

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Upptäckte att även vi har hela Savage Gardens cd-samling! Lyssnar nå´n gång ibland när det är dags för nostalgiafton, vi har sådana då och då... Ibland känns det som det var bättre förr, men för det mesta älskar jag dagen som idag är! Tror man mår bäst så! Hoppas även du lever efter de kloka orden; Carpe Diem!

    Ha dé

    SvaraRadera