söndag 6 mars 2011

Sorry - not in service...

En av de saker som är bäst med Australien är att alla är så genomtrevliga - på det genuina sättet! Inte överdrivet fjäsk, utan riktigt hjälpsamma! Frågar man busschauffören något så blir de bara glada! Ofta tittar de bak i bussen och hojtar till en när det är dags att stiga av också, de vill se till att man inte missar sin hållplats! Trevliga!!!

Och inte bara chaufförerna för den delen -om en buss inte tjänstgör för tillfället så står det inte "Ej i trafik" på den, som det gör i Sverige. Det står "Sorry - not in service..." SORRY!?! Tänk om de skulle börja skriva "Förlåt - jag kör inte just nu..." på bussarna i Stockholm! Det vore grejer det, Stockholm skulle bli en mycket varmare plats om vi bad om ursäkt lite mer!

Sen så frågar alla "How are you?" och säger "Have a nice day" och "See you later" när man har handlat. Det är trevligt!!!

I dag, söndag, har jag tagit min andra tripp in till Brisbane. Söndag är marknadsdag, jag hann förbi tre olika marknader i den stora staden. Man kan köpa det mesta!

Sen åkte jag hem och åt lite sparris, och nu har jag precis ätit en glass som avrundning på den fina veckan. Jag har köpt Magnum White Mini, och bara för att ni ska se hur brun jag har blivit, så använder jag denna vita glasspinne som referens i en liten jämförelse här nedan... Visst är jag brun!?

Vit glass, brun kvinna!


Det ser ut som att jag skelar lite... Men det är bara mitt högra öga som är sugen på glass...!

3 kommentarer:

  1. Men hur har du lyckats bli så brun redan? Slarvat m skolan eller?? ;)

    SvaraRadera
  2. Eeeh... snarare så att jag har skola enbart ons-fred. Och ons+tors är det bara tre timmar vardera. Mycket självstudier i Australien, och vem säger att man inte kan läsa en bok vid poolen? :-)


    .. sen är det ju egentligen en ganska mörk bild...

    SvaraRadera
  3. Himla fin färg! Själv brände jag mig rejält redan i Uruguay så jag har fjällat en hel del. Flinten är speciellt känslig.

    SvaraRadera