måndag 28 mars 2011

Mookait

Fick just denna förklaring om min nya ring (med stenen Mookait) från mamma som googlat fram det:


Mookaite provides protection from negativity. 
It shields one from danger, and helps one to accept change 
as an opportunity for adventure and growth.


Det låter ju bra!

Jag som egentligen inte tycker om förändring så mycket. Helst vill jag att allt ska se precis likadant ut jämt, speciellt fredagkvällarna ska se likadana ut = jag sitter i soffan med ett glas vin och lite lantchips, och Tobbe står i köket och lagat stek eller något annat gott. Ibland ropar han in mig för att göra guacamole, men annars sitter jag mest och har det bra med våra fina ittalaglas (och jag tror att Tobbe trivs i köket, så det är inget slaveri det handlar om här, bara så att ni vet...).
Sen tittar vi på Morden i Midsomer och är så lyckligt lottade över att vi har samma smak när det gäller TV. Sen somnar jag någonstans framåt sista halvtimmen... Mmmm! Det är mina fredagar det! Därför har fredagarna här varit lite speciella, eftersom jag slutar skolan klockan sex och sedan störtar hem för att kasta i mig mat för att jag är så hungrig och sedan fastnar framför TVn eller direkt i säng.... Haha! Förra fredagen var jag dock ute på galej, så jag kanske har anammat förändringar ändå och sett det hela som ett äventyr? Pröva något nytt?

Fast jag har en känsla av att den 1 juli kommer vara just en sådan fredag som jag beskrivit här ovan. Fast kanske med champagne istället för vin. Jag landar nämligen i Stockholm just den fredagen.... <3



I vilket fall så är det en perfekt sten för mig, som annars gillar att fastna i gamla mönster. Hela denna resan är ett tillfälle för äventyr, så det känns väldigt träffande! 

Det var ett toppenköp, med andra ord! Ett annat bra köp var den underbara klänningen. Man ser väldigt brun ut i den, och så kan man vika ner axelbanden så att man inte får solbränne-linjer på axlarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar