måndag 7 mars 2011

Nyttigt & hurtigt

Bloggnläggen duggar tätt!!!
Det är ganska mysigt att sätta sig här på morgonen med mitt vita thé (= nyttigt) och skriva några rader. Kommit in i bloggsvängen, ja ja!

I går gick jag ner till inomhuspoolen och simmade. 50 längder, ca 40 minuter (= nyttigt). Kände mig riktigt duktig! Det är det absolut bästa med mitt boende; man får väldigt mycket för pengarna. Och då är läget också det bästa i hela Gold Coast!

*---*---*

I dag på morgonen har jag även läst lite Green Marketing (= hurtigt), alltså usch, boken rabblar bara upp en massa Kyoto, Helsinki, protokoll och FN-organ som har hand om miljöfrågor. Man lär sig liksom inget, det är bara en massa rabblande. Men nu kommer snart kapitlen som handlar om själva marknadsföringen, det ska bli spännande. Har redan funnit ett litet inlägg om gröna byggnader, så jag känner att det är relevant för mig ändå.

Nu ska jag in till skolan, i dag blir det lite läsning i Microeconomics, och sen ska jag påbörja en uppsats om Project Management (=hurtigt). Jag ska skriva om ett projekt som jag eller någon jag känner har varit delaktig i. Hej Project Manager Tobias Kölborg, säger jag!

2 kommentarer:

  1. Happy Fettisdagen :D

    Jag vill ocksa ha pool och gym i mitt bostadskomplex! Ar varken hurtig eller nyttig for tillfallet.
    Green Marketing later jatte kul. Kyoto och Helsinki ar ju spannande rabbel! Lycka till med uppsatsen. Vill forresten se mer bilder!

    Nu ska jag ta tuben (= o-hurtigt) till Scandi Kitchen och kopa en semla (= o-nyttigt).

    Puss X X

    SvaraRadera
  2. Fettisdagen??? Jag trodde att det var internationella kvinnodagen!?!?

    Inte för att jag gjorde något speciellt av det, haha. Jag var en kvinna, helt enkelt! Och väldigt nöjd med det!

    Eh... spännande? No. No. No! Jag gillar Mikroekonomikursen bättre, haha! Där känner jag mig hemma!

    Jag vill också ha semla! Ska kika efter mandelmassa i helgen! <3 Puss!

    SvaraRadera