fredag 4 mars 2011

Två veckor

Så har man varit här i två veckor, på dagen!

Dessutom är första skolveckan avklarad! Måste säga att det är ganska trevligt med ett campus där man kan dricka kaffe och plugga utomhus och samtidigt lyssna på tropiska fåglar.

Och att bo i en lägenhet där poolen är 20 sek bort, stranden är 1 minut bort, festgatan 10 minuter bort och skolan 30 buss-minuter bort är inte heller helt fel!



Beach och pool kommer att varvas med....



Studier och en hel del fika...


Måste ge en extra hyllning till min splitternya Allplåt-jacka; en väldig tur att den kom med i bagaget, nu har vi haft åska i flera nätter, och det hela kulminerade i spöregn hela fredagen. Folk springer runt som vanligt, i linne och t-shirt, själv ogillar jag att bli blöt.

Yeah - den enda regntäta kvinnan på Gold Coast!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ser dina bilder och blir sa avundsjuk att jag storknar! Du verkar leva det perfekta livet!
    Jag ar saaaa glad for din skull att allt verkar ha blivit sa PERFEKT!

    Saknar dig!

    London-kramar fran syrran <3

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Håller med ovanstående, allt verkar ju vara helt perfekt! Roligt att jackan kom till nytta, kan berätta att den är bra till hundpromenader på Gotland också! Fortsätt att ha det så bra, se bara till att det slutar regna. Vi vill inte läsa om nya översvämningar i Brisbane med omnejd! Sköt om dig, kram Birgitta!

    SvaraRadera
  3. Ja, allt är verkligen bra, förutom vädret just nu!!!! Grrr! Måste underhålla solbrännan!!!

    Hundpromenader på Gotland med jackan blir det till att testa i sommar - jag längtar! :-)

    Stora kramar!!!!

    SvaraRadera