onsdag 30 mars 2011

Goder afton..

... goder afton, både herre och fru!

Jag blev lite jul-inspirerad nu, Tobbe skrev precis ett sms och sa att det snöat i Stockholm! Mmm...! Mer snö! Och här sitter jag och klagar; i dag var det nämligen mulet, och ynka 23° är det just nu.

Jag gläder mig åt att jag och Tobias har bokat vår semester här nu. Vi kommer att åka till Sydney, besöka en vindistrikt som heter Orange (där vi har bokat en personlig heldagstour med en riktig Crocodile Dundee i en 4-wheel-drive som han ska köra omkring oss i), sedan tillbaka till Sydney varfrån vi flyger till Cairns, där det just nu är 31°. Jag. Längtar. Mega. Men mest längtar jag till flygplatsen, oj, vad hjärtat kommer att slå när jag står och spanar efter den lilla västmannalannagossen som kommer ut där. <3

Nu tänkte jag berätta om min dag i det mulna guldkusten. Jag hade kursen Green Marketing i dag, där jag lämnade in en uppsats och sen var det föreläsning. I den kursen är föreläsarna otrevligt påtvingande, de vill att alla 70 elever ska vara med. Ibland ger de en en uppgift som man ska diskutera i par, sen så vill de att man ska gå fram och skriva saker på tavlan. En gång gick de igenom hela (!) klassen på 70 pers och ville att alla skulle säga en sak man lärt sig under dagen. De attackerar folk som inte tycker om att prata, helt enkelt, och ofta är det angående konstiga saker. I dag, till exempel, skulle vi diskutera i par hur man skulle kunna komma på en idé om att göra kläder av bambu. ????? Va? För det första, så finns det redan. Och för det andra. Vad då 'hur man skulle kunna komma på en ide'? Man trillar in i en bambubuske? Man rullar runt i bambu och tycker det känns skönt? Man gömmer sig bakom en bambukvist och tycker att det är praktiskt? Ja, jag förstod inte vad hon menade, så jag gick ut.... hoppade över de sista 30 minutrarna och åkte hem och gymmade istället!


Becca innan gym! 

Gymet gjorde mig glad! Jag kom nämligen på att löpbandet visar i miles och inte kilometer. Jag har känt mig extremt seg då jag endast sprungit 3km på en halvtimme innan. Långt ifrån min halvmara-form kan man säga. Men så är det inte 3 km, utan 3 miles (= ca 5km). Det kändes sååå skönt, för jag kämpade verkligen och förstod inte när jag blivit så långsam! Nu känner jag hoppet spira inför Stockholm Halvmarathon 2011! 

Efter gymmet blir man hungrig, så nu sitter jag här med fake-bruschetta (tomatröran på toast istället), och har faktiskt unnat mig ett liiitet glas vin (våra glas är yttepyttesmå). 

Färdiggymad en lillördag som denna! 

I kväll blir det studier! Det var den onsdagen! 

2 kommentarer:

  1. Frasch som fa ;) Och annu en gang maste jag beromma den underbara klanningen i forra inlagget! Saa fin! Var precis ute en runda i Covent Garden pa lunchen, men utan luck. Loning idag! Jag ar lite som mamma...dalig pa att spendera!
    Jag skulle ocksa ha lamnat en sann dar knapp lektion. Bambu-idioter! Trana i stallet ar mycket batter. Flitig du ar!
    Nu jobb :)

    Pussar x x x

    SvaraRadera
  2. Oh, gullis! :-)
    Du är fräschast! FRÄSCHER skulle man kunna kalla dig!

    Ja, de där lektionerna är läskiga, jag gillar inte att bli attackerad med frågor om saker som jag inte ens förstår vad de vill ha för svar på....

    Jobba hårt i dag, och akta dig för aprilskämt!!!! Puss!

    SvaraRadera