torsdag 10 mars 2011

Oh these miss-you-nights, are the longest...

Inläggstiteln är en väldigt bra Westlife-låt, faktiskt!

Men ikväll är det faktiskt lite hemlängtan - inte minst efter semlor! Oh, vad skulle jag inte ge för en Tösse-semla nu?! Eller en Konditori Princess-semla! Eller en 7-eleven-semla; det spelar ingen roll! Bara jag får en semla!!! Med en jätteskiva mandelmassa och massor av florsocker, så att man nyser av det!!! Och så riktig grädde i en stor blaff.

Sen längtar jag till min soffa. Min älskade 800-kronors Blocket-soffa. I den soffan kan man njuta av tre av livens måsten; lantchips, rödvin, och så Tobbe! Det är härliga kvällar, när de ser ut så. Lägg till en älgstek och ett avsnitt Morden i Midsomer, så är vi i hamn.

Hu.. skulle aldrig ha skrivit det där. Nu kryper det i mig av hemlängtan!!!!

Här är klockan 18:42. Jag tänkte pallra mig ner till gymet snart. Stef som jag bor med ska ut till en klubb med lite vänner, hon erbjöd mig att följa med, men jag har skola 9-18 i morgon så jag avstår nog. Åt just en lax-sallad med burklaxen!!! Fy, den smakade burktonfisk! Hade jag velat ha tonfisk hade jag öppnat en sådan burk istället!? Ja ja, lax är ju bra på sitt sätt...

I Queensland är det "summer storms" har jag just fått höra på TV. Det har med andra ord inte varit så bra väder på sistone. Mycket regn vill jag lova...

Utsikt från mitt fönster just nu...

.. och ner mot stranden...

Förbaskade kamera - den får ju tillochmed ovädret att se snyggt ut!!!!

Jag har det mysigt inomhus, dock. Jag och Bissen. När det är dåligt väder kan man plugga, eller så läser man lite, eller planerar vad man ska hitta på i detta stora land när man kan slippa från skolan... Just nu lyssnar jag på jazz och kikar på Hemnet! Det är också mysigt!

Bissen är litterär!


Nu blir det gym! Ha en fin torsdag - snart är det helg igen!!!

1 kommentar:

  1. Lilla älskling,,,klart man har hemlängtan ibland. Själv har jag Becca-längtan, men den råder vi snart bot på ;-)).

    Vilka vackra bilder!!!

    pussss

    SvaraRadera