tisdag 24 maj 2011

French Press

Min fabulösa syster förstod mitt kaffeproblem och fann en lösning. <3

Istället för att kuta ner och köpa 4$-cappuccinos dagligen under den kommande tentaperioden har jag nu investerat i en French Press! 10$ på Kmart! Och jag tänker ta med den hem till lyxköket på Lappis sedan - mycket snygg! Tack för tipset, Johanna!



Och gott kaffe blev det också! Jag köpte en glansig, ljusblå förpackning mellanrost i mataffären, med vacker, snirklig silvertext. Först när jag satt på bussen läste jag igenom den snirkliga texten... Decaf. Det är baskenimig alltid något skumt när förpackningen är ljusblå. Light. Osockrat. Decaf. Osaltat. Jämt är det något! "Varning!" betyder det. Ljusblått är det nya röda.

Koffeinfritt hjälper ju föga i tentatider.... Men det får bli några koppar kvällstid när jag vill kunna sova! :-) 

1 kommentar:

  1. Tummen upp for den franska pressen! Eller 'cafetiere' som det, lite finare, heter... Kul att den funkade och att du gillade kaffet den gor! Men kasta Decafet ut genom fonstret...sannt blask gar inte for sig! Starkt franskt kaffe ska det vara!

    Solen skiner i London, men all pollen gor mig helt tapt och dasig...inte sa bra med koncentrationen pa jobbet for tillfallet. Skont med lang-helg snart!

    Pussar och Kramar!

    SvaraRadera