söndag 22 maj 2011

Kafferesan...

KRIS!


Jag ska skriva en uppsats om projektkontroll, och får välja vilket projekt jag vill! Jippie, vi som har så mycket avslutade bygg- och infrastrukturprojekt i Sverige, tänker jag. Södra Länken, prima exempel. Stort projekt = mycket projektkontroll! Det kör vi på!

MEN! 

Googlar man på Södra Länken får man upp 1,520,000 träffar... Och bara knappa tio stycken verkar handla om Södra Länken!!!

Denna kris kräver sin lindring. Om inte annat en boost, för att få ihop 1,500 ord om detta numera förmodade icke-projekt...! Nu ska ni få se vad som händer när det är studiekris i Q1.

Letar frenetiskt efter plånboken 
(oftast ligger den på sängen, så det är en ren lögn att jag letar)...

Ut ur lägenheten, fort fort, för att undvika det hiskeliga pulverkaffet 
som står och stirrar på mig från köksbänken...

Kuta mot hallen!

Kolla om man ser representabel ut på vägen... 

.. vilket man gör, bara man suddar bort paniken ur ansiktet.



Ut i korridoren, veja för hinder....

.. mot hissarna!

Fort fort!

Hissen är sjukt snabb...

.. trots alla våningar...

... så är man nere i lobbyn på 4 sekunder, max!

Lobbyn brukar vara helt tom - var kommer allt folk ifrån??

Oh no...

... alla är på väg för att köpa kaffe!?!

Jag gör en flygande omkörning av en 5-6 pers, 
undviker mötande trafik...

... och skymtar paradiset bakom kröken!!

Hurrah!!!!

En liten cappuccino för att få bukt med min kris!

Vickar lite på fötterna medan jag väntar...

Kikar upp på lyan..

.. och rätt var det är, så är räddningen framme!!
Nu kutar vi samma väg upp!

In i lägenheten!

Fort fort!

Sådär ja. Ordningen är återställd.

Så går det till på Hamilton Avenue när faran är framme! Räddningen är aldrig mer än knappa minuten bort. Nu ska jag läsa igenom de 1,520,000 sidorna, och se om Södra Länken faktiskt finns på riktigt, eller om jag bara var för tom på koffein när jag började.


[Under författandet av detta inlägg, tog cappuccinon slut...]

3 kommentarer:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/French_press

    En sann ska du skaffa! Behovs bara kokande vatten och malt kaffe sa blir det sa gott sa gott...korde jag alltid pa uni nar det inte fanns kaffe kokare. Smarrigt!

    Kramiz x x x x

    SvaraRadera
  2. Ja, jäklar!
    En sån borde jag kanske skaffa hemma på Lappis också!? Den stora svarta kaffekokaren tar sån plats!

    Får bli en tripp till Pacific Fair i eftermiddag och kika vad de kostar - kan vara en värd investering till tentaperioden!

    Tack <3 <3 <3

    SvaraRadera