fredag 20 maj 2011

Sydney - Dag 2(ii) - 15/5-2011

Då fortsätter vi! Upp i bergen ska vi nu!

Efter misslyckad bumerang-sving begav vi oss upp i Blue Mountains; hela poängen med denna tur. Oj vad vackert!







De andra tjejerna skulle posa på kanten och grejer... Jag vågade slänga över en fot 
- icke mer! 

Mitt entourage denna helg! 



Too cool for Blue Mountains...!

De 200-någonting trappstegen som vår guide gastade om hela tiden. 
Man blev lite flåsig!


Efter denna första utkiksplats, Wentworth Falls tror jag den hette (på grund av vattenfallet ni kanske såg), begav vi oss till Leura! Ni vet - byn där jag fann min gredelina förälskelse! 


Marknad! Honung och annat lantligt!


Huvudgatan...

... där vi satte oss med vår matsäck!

Quorn-tacos!

En julbutik! 
Oj, vad jag tänkte på svärmor när jag gick förbi denna! 


Min pappersbutik...



Min fångst!

Elizabeth Rosa Stationery 







Ja, det mesta var öppet denna dag. Men vi hade bara en dryg timme, och var tvungna att bege oss vidare. Tillbaka, in i den blå dimman! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar