onsdag 18 maj 2011

Sydney - Dag 1 - 14/5-2011

Jag tog 662 bilder under helgen som gick, så jag tar dagarna i etapper tänkte jag.

Dag ett!

Lämnade Gold Coast tidigt, och landade i ett soligt Sydney! På tunnelbanan in till stan satt en gubbe och spelade 'La Vie en Rose' på munspel. Jag trodde att jag hamnat i Paris, men icke sa nicke, nog kände jag igen mig när jag klev av på Sydney Central! Checkade in på hostlet och vandrade sedan mot stadsdelen Glebe där Johanna och Sofie bor!

Ett litet inlägg för er som inte vet - Johanna och Sofie är två läkarstudenter från Linköpings Universitet. De är i Sydney och skriver sin masteruppsats/gör projekt. Vi spenderade ungefär 8 timmar tillsammans på planet från Singapore till Sydney i februari när vi alla flög ner till landet uppochner. Vi har hållit kontakten över internet och nu var det baskenimig dags att ses, så jag bokade en resa för att hälsa på!

Väl framme mötte jag tjejerna, och en lång eftermiddag av marknader följde....




Glebe Market


Johanna & Sofie! 



Vidare till Paddington Market!







Skrynkelbralla!


Efter marknad gånger två var vi lite slutkörda, och letade upp ett fik! Man gick igenom en smal, smal korridor i restaurangen och kom ut på en mysig liten bakgård. Vi fikade; flickorna var nyttiga, men jag var ju på semester så unnade mig både cappuccino och brownie! Ååååh! Slurpigt! Efter fikat vandrade vi hemåt genom Paddington. Många fina små butiker, mer eller mindre lyxiga.

Sedan var det hem till hostel, byta om sig, och ut på middag. Men då fick kameran vila. Kvällen bjöd på indiskt och senare ett glas vin på George Street! En fantastisk lördag i Sydney med de finaste läkarstudentskorna man kan tänka sig! 






Ett litet stycke Europa i Sydney!



Kvällens sista bild...!

2 kommentarer:

  1. Hurrah! Antligen updates!....och bilder! Underbara ar dom, din kamera tar ju fantastiska bilder. Man blir sugen pa att resa, men vara marknader, restaurange och kvarter har ar ju inte sa dumma dem heller... :)

    Du ser brun, blond och frasch ut! Harligt! Snart kommer vall den ordentliga sommaren hit. Och du har inte langt kvar nu du! Njut av sista tiden :)

    Kramar!!!XXXXX

    SvaraRadera
  2. Ja, i höst kommer jag och Nikon vilja besöka era marknader!! Och fika fik!

    Jag känner mig fräsch! Lite Carpe Diem känsla varje dag man vaknar här! Ett nytt liv! Och denna känsla ska få följa med mig hem!

    Puss&Kram!

    SvaraRadera