fredag 6 maj 2011

LCHF?

Såhär efter semestern så har shortsen suttit lite tajtare än vanligt. Friterad mat och mycket vin kan göra underverk för kurvorna!

Men när kläderna börjar strama, då kan det göra ont! Jag har därför skurit ned på kolhydraterna lite. Hela veckan har bestått av ägg, kött, sallad, tsatziki, avokado, mandlar och sparris. Till frukost äter jag lite müsli, men annars försöker jag testa lite LCHF för att se hur det känns.

Det fallerade helt i kväll, jag har lektion till 17:30 och kommer hem efter 18:00. Gick förbi indiern på hörnet och köpte ris med chicken korma och nanbröd. Och en burk lightläsk. 11 dollar. 73 kronor. Inte illa för en fredagmiddag, och miljarder kolhydrater! Mmm, kroppen gillar!

Såhär såg det ut härom kvällen.

Kött, guacamole, spenat och tomat. Och lite mandlar, mest för syns skull, 
de åt jag upp först av allt.

Vad blev det då för middagsaktivitet? Jo...

.. kikade igenom min blygsamma samling av min nya favorittidning...

.. samt kikade i Wills och Kates bröllopsalbum! Det kostade 4 dollar!
Vilket kap - hela det kungliga albumet för bara 26 kronor!

I kväll ska jag träffa lite nytt folk genom en svensk kille jag lärt känna! Det blir roligt!
Ha en fin fredag!

1 kommentar:

  1. LCHF...inte det lattaste! Mina attempts brukar ocksa sluta frammat klockan 18 med rostat brod med smor!!! Hahaha.
    Men kottbiten och guacamolen sag smarrig ut :)

    Puss! x x x

    SvaraRadera