lördag 21 maj 2011

Händelselös helg i Paradiset

Ett litet mellanspel mitt i Sydney-redovisningen!

Denna helg är bara lugn. Lugn lugn lugn. Förra helgen var jag i Sydney, kommande helg ska jag åka till min efterlängtade sten i öknen, helgen därpå kommer Sydney-tjejerna hit och sen är det tentaperiod. Så jag passade på att inte planera in något alls denna helg. Och den blev ungefär såhär...

Frukost! Har börjat äta gröt - det är billigt och mättande! Dricker färskpressad juice, varvar apelsin och äpple, och lite thé på det. Är ju en kaffekvinna egentligen, men saknar dessvärre kaffekokare i denna lyxbyggnad....

Lördagen inleddes med ett besök av en tysk tjej, hon kom med husvärden och skulle kika på rummen. Det finns ett litet ledigt som stått tomt hela tiden, och så ville hon se mitt eftersom jag flyttar ut den sista juni, och hon ska bo kvar ett halvår till.


Fastnade framför datorn efter det, och snabbt var det lunchdags! Tonfisk är också billigt... 

Men varför spara en massa pengar till ingen nytta!? Dessutom fick jag tillbaka handpenningen från husvärden, så jag högg raskt tag i min glittrande kuvertväska och styrde kosan mot Harbour Town. Missledande namn; det låg mitt i skogen. Inte en hamn så långt ögat kan nå! Med andra ord, en välgömd, men ändå inte så hemlig, "outlet village". 43 minuter på bussen, och sedan var jag framme! 

Hysterin började så fort jag kom fram. Inte nog med att det är ett outlet; de hade någon galen rea för stunden. Fann en del saker få bara några få dollars.... Knallade runt i timmar, var inne på både affärer som är billiga i vanliga fall, och i Lacoste, Converse, Ralph Lauren, etc etc... De hade allt, i alla prisklasser!

Några timmar senare behövde jag energi. 

I form av cappuccino och citrus tarte! 


Citrus Tarte måste jag leta reda på hemma... Det är vansinnigt gott, och perfekt om man inte vill ha för sött. Det ÄR sött, missförstå mig rätt, men det krusar sig i munnen på samma gång, av citronsmaken. Om inte annat så får jag köpa mandelmusslor och fylla dem med lemon curd, det borde ju funka! 


Som sagt, en hel del fanns. Så efter fikat knallade jag några timmar till. Det var hysteri! Som mellandagsrean på Zara, eller rean på Gina Tricot! Kläder i högar, damm på golvet, folk som rev och slet! Jag var dessutom kvar tills de började dra ner portarna, så då var det stress på hög nivå! 

Specifika fynd presenteras en annan gång, men jag har definitivt fått en del randiga tillskott på blogg-hängaren! Det blev en pyjamasskjorta (randig), lite underkläder, en vanlig skjorta (randig), ett bälte (randigt) och en topp. Ca 800:- för allt. Madness! 

Men underbart var det. En Becca-dag, bara för mig. Min shopping, min fika, min takt. Jag ska nog börja fika mer hemma också, inte alltid med en massa folk, utan själv. Ta en cirtus tarte och sätta mig i Stockholmssolen. Välbefinnande på hög nivå! 

En annan form av välbefinnande är mitt nya thé; Rose with French Vanilla. Har ju hållit stenhårt på mitt vita thé sedan jag kom hit, antioxidanter och allt vad det är. Men detta var på extrapris, och det doftar nyponros.... Exceptional!

Så det har jag gjort i dag. Handlat thé och annan fattigmansproviant, suttit vid datorn, fått post (ett blommigt kort från min farmor, syns i bakgrunden här ovan), och nu tänkte jag tvätta. I kväll blir det gymmet, och någon god middag. Kan inte bestämma mig; Vapiano, kycklingsallad eller hemmagjord pizza... 

Dessutom regnar det ute. Bidrar till den slappa söndagskänslan. Hoppas ni har det finare hemma, nu börjar det krypa i mig efter lite sommar... Nedräknaren säger 40 timmar och 3 minuter kvar tills jag landar. Härliga längtan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar