onsdag 25 maj 2011

Torsdagsupdate! Skola och sådant...

Nej, jag ska inte försvinna ut ur bloggvärlden igen. Det blir lite segt, bara, när man har mycket i skolan. För nu är det en del!

Hade min sista quiz i dag. Nu återstår bara en uppsats till, sen är det tentor för hela slanten! Har betat av allteftersom, och som jag kanske har förklarat så räknas olika kursmoment som olika procentsatser av 100%. För att klara kursen måste man få minst 50% av de olika delarna (ofta är det så också att man ska ha gjort alla delar, sen om man fått 49% på en och 1% på en annan så spelar det mindre roll, i alla fall så vitt jag förstått).

Nästa vecka hoppas jag att det trillar in lite procent. För närvarande har jag en 25-40% i de flesta kurser, och jag hoppas komma närmre 50% i de flesta kurser innan tentorna. Mindre press då. Så nästa vecka när vi får tillbaka lite uppsatser, resultat och annat kommer jag att ha en känsla av hur jag ligger till.

Jag är en ganska duktig plugghäst. Det känns konstigt att man ska börja jobba snart. Vad ska jag knega med?? Borde man kanske ha läst Civilingenjör & Lärare istället? Så slapp man lämna skolan någonsin? Jag önskar att jag kunde gå i lågstadiet igen. Göra projektarbeten om myror, spela brännboll på gymnastiken, plugga glosor. Skrev en uppsats om den blågula aran också, om jag inte minns fel. Den var fin. Aran alltså, inte uppsatsen (eller kanske den också, jag har alltid varit en duktig plugghäst, som sagt) Jag tror att jag såg en sådan fågel här för några veckor sedan.

Mitt starkaste minne från lågstadiet var när vi skulle ha utflyktsdag. Det var på min födelsedag. Jag var sjuk, och fick inte åka med. Hade man gått på högstadiet hade man jublat över att få vara hemma på sin födelsedag. Men inte då. Det finns ett foto på mig från den födelsedagen där jag står i köksdörren med en knallturkos morgonrock (har för mig att min Johanna hade en likadan, med vita frottéfållar) med min nya porslinsdocka i famnen och ser helt trött ut.

Nej, nu ljuger jag. Mitt absolut starkaste minne är när vi skulle "packa och åka till stan". Flytta till Pakistan. Årskurs 3. Jag visste inte riktigt vad det var, tror jag. Men om jag inte minns helt fel så var det mycket lättare att flytta på den tiden. Jag minns inte om jag var speciellt ledsen. Don't know. Men nu är det svårare att flytta. Tobbe, lova att du flyttar med mig nästa gång det blir flytt? <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar