fredag 3 juni 2011

27 dagar kvar

Ett litet tips angående inlägget nedan: scrolla ner fort, så ser man hur stenen skiftar i färg. Tog lite väl många bilder kanske...

I går var det sista skoldagen på Griffith. Sista lektionen. Nu är det bara tentadagar kvar. Det kändes bra! Efteråt gick jag, Erik, och två norska klasskamrater till Unibar och tog lite öl och vin i solnedgången. Det har faktiskt varit varmt och fint här nere de senaste dagarna. Sedan på kvällen gick vi några stycken till Vapiano och åt middag. Vapiano är gott.....! Det blev dock lite halvsent, och några glas vin, och ändå vaknade jag 09:00, så i dag är jag trött, ack så trött... Har redan skrivit lite på sista uppsatsen och sedan lyssnat igenom en P3 Dokumentär om Knutbydramat.

För er som jag inte redan beklagat mig för, så har jag blivit smått besatt av P3 Dokumentär. En dryg timme av spänning i mina hörlurar. Jag lyssnar på två dokumentärer om dagen nu. Sanslöst - det kommer att störa mig något enormt nu när tentaplugget drar igång!

Nu sitter jag och smackar i mig en tonfisksallad. Strax ska jag lyssna klart på Knutby, sedan gör jag en kanna kaffe, en skål med popcorn och sätter mig med tentaplugg. Det är strålande sol, klarblå himmel och 23° utomhus. Aaargh... sommaren tittar fram igen precis lagom till tentorna. I morgon får jag besök; de två pinglor som jag besökte i Sydney kommer hit och bor över i tre nätter på sin resa upp längs kusten! På måndag ska vi grilla och fira nationaldag. I morgon blir det nog en tripp till Harbour Town, outletstället. Ingen shopping dock, och nu menar jag det. Lever på randen sista veckorna... ;-) 27 dagar kvar tills jag landar i Svea Rike!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar