tisdag 28 juni 2011

Sista dagen i Australien

Så kom den tillslut! Sista dagen i Australien, i mitt rum, i lägenheten i Surfers Paradise.

I morgon bär det av hem till älskade Sverige igen. Och det var nog först i går som jag riktigt fattade det. Att jag ska åka hem nu. Vad konstigt det känns!!! 4 1/2 månad, och ändå är jag rädd att allt inte är som det brukar hemma. Ser lägenheten likadan ut? Kommer jag känna igen mig? Hahaha, jättelarvigt, men det känns ändå som att det var en annan livstid.

Men jag är så redo att åka nu. Speciellt då jag läser att det är värmebölja hemma. Tack, ja tack! Här har det varit så fint nu flera dagar, men i dag stormar det bland vågorna, himlen är grå och det regnade hela morgonen. Jag sitter inne, packar, kikar, pysslar, äter lunch. Ska nog ta en liten promenad sen, men det kommer inte att hända så mycket mer i dag.

Jag ska se om jag kan få in ett inlägg senare med mer bilder från de senaste dagarna. Mitt flyg i morgon, torsdag, går ungefär samtidigt som ni alla vaknar där hemma, så sista inlägget blir i dag eller kanske i morgon bittibitti! Får se hur mycket matnyttigt jag har att skriva, haha!

1 kommentar:

  1. Genom att läsa blogg kan vi förstå hur fantastiskt du har haft det och att det kan kännas lite vemodigt att lämna landet. Samtidigt kan jag tänka mig att längtan hem har funnits med ibland i dina tankar och att det faktiskt kan kännas rätt så bra att åka hem till Sverige också. Vi som följt dig på bloggen kommer att sakna dina inlägg, men vi som också känner dig tycker att det är helt fantastiskt att du äntligen kommer hem! Önskar dig en bra resa och hälsar dig mer än gärna VÄLKOMMEN hem! Kram

    SvaraRadera