fredag 10 juni 2011

Revision Period

Nu är det alltså pluggvecka, eller Revision Period som det kallas. Jag vet inte vad det heter på svenska, för det finns kanske inte i Sverige (inte på KTH i alla fall). Veckan som gått har varit helt ledig från lektioner för att man ska få tid att plugga till tentorna. Tentaperioden börjar i dag - vissa stackare har med andra ord helgtenta! På måndag är det däremot helgdag i Australien, Queen's Birthday firas då. Jag vet inte vad jag ska hitta på, kanske äta lite scones och dricka thé? Inte för att det är något sätt att fira på, det gör jag lite hela tiden nu medan jag pluggar...




I dag pluggar jag Project Management. Förbannat frustrerande. Tentan är 40% av kursen, och den är uppdelad på ett antal multiple choice frågor (typ, a, b, c-svar), och två uppsatsfrågor/räknefrågor. Vår lärare har berättat vad dessa två sista frågor kommer vara för typ av frågor. Man ska räkna på ett projekt i den ena, och hur lång tid det kan ta, inklusive eventuella förseningar och sådant. Det är en helt sjuk metod, och jag får inte in i skallen hur man gör! Jätteknepigt, som att sitta med ett korsord typ! Så jag tränar på det i dag. Det finns klara direktiv hur man gör, och i vilken ordning, men det är helt sjukt! 

I går pluggade jag inte så bra, det var soligt ute och jag var lite less. Istället gymmade jag och handlade lite. På kvällen var det ostbricka i sängen! 




I kväll blir det nog också en liten belöning, i form av indisk take-out. Det låter kanske mest som en nödlösning när man inte vet vad man ska äta, men det är helt underbart gott! Chicken Korma, min favorit! Och så ett flottigt naan-bröd på det! Det är jag värd! Speciellt en mulen dag som denna. Kallt är det också. Min landlord var förbi med ett element till mig, haha! Och jag har faktiskt slagit på det nu! Ett litet på rullhjul. Mycket skönt får jag säga.

1 kommentar:

  1. Glad helg!
    Ser ut som att du har det mysigt trots Revision Period! Igar satt jag hemma och drack vin jag med (ensam fredag kvall = mega mys! Vin, Vogue och hagelstorm ute! Isbitar stora som russin flog ner fran himmlen...pa samma gang som det askade som attans. Lite schizo-vader kan man tycka.
    Uppe tidigt idag for att dra till jobbet. Yes, pa en lordag.

    Skont med ledigt pa mandag - det har inte vi!? Lycka till med pluggandet i helgen!
    Pussar x x

    SvaraRadera