tisdag 14 juni 2011

Dagens Australientips

Det var längesedan jag kom med ett tips, inser jag, och jag tänkte därför drämma till med ett vintips lagom till midsommar! Typ. Om några veckor är det midsommar. Men då hinner ni bunkra upp!

De Bortoli

En Australisk vinproducent som jag smakat en del av hemma. Inte sen jag kom hit, dumt nog. dB Selection Rosé är deras rosébox som jag har på lager under sommaren - en öppnad låda står ständigt i köksskåpet. 199:- för 3 liter. Jag köpte den första gången på grund av färgen, boxen är helt rosa och tjusig! Men så råkade det vara väldigt gott också. Väldigt fruktigt, passar till fisk och kyckling enligt Systembolaget, men jag dricker det till allt! Helst till grillad kotlett på betongterassen i Bodafors. "Fruktigt och lätt, men smak av jordgubbar och smågodis" enligt Allt om Mat. Faller nog inte alla i smaken. Men mig! 

Allt om Mat ger den tre stjärnor av fyra; "Mer än prisvärt". Det tycker jag också.





Pingsthelgen 2009. Bodafors, Småland. 
Jag vet inte om grillen eller det snygga förklädet är äldst. Fantastiskt förkläde! Lyckad Pingst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar