måndag 20 juni 2011

Åh... jag eeee så trött och slut....

När jag jobbade på äldreboende för någon sommar sedan så var det en dam som ofta sa så. Hon satt och suckade, blundade och gungade lite, och så sa hon "Duu... åååh... jag eee så trött och slut...". Jag har anammat det, för ibland är man inte bara trött, man är trött och slut. Hon var så gullig, den här damen. Och ofta trött.

Så sådär känner jag mig just nu. Trött och slut. Och less. Orkar inte studera mera. En tenta kvar, i morgon är det Project Management klockan 08:30. En endaste tenta. Sen är jag klar med årskurs 4. Herrejösses, nyss började jag årksurs 1 på kandidaten, sen bytte jag och började återigen årskurs 1 på civilingenjören. Nu ska jag snart börja årskurs fem. Mitt sjätte år på KTH blir det med andra ord. Uj uj uj...

Men innan dess väntar en fin sommar! Det har jag bestämt. I juli ska jag jobba, det blir äldreboendet i år, det ser jag så fram emot, det är så härligt!! I augusti blir det Gotland och Skåne, sen hoppas jag lite på Bodafors. London och Tyskland är andra alternativ vi har diskuterat.

Den här bloggen blir mer och mer sommardrömmar och mindre och mindre Australien märker jag.....! Inte önskvärt!!! Efter i morgon kommer Australien tillbaka, det kan jag lova, det är så lätt att drömma sig iväg när man sitter instängd på sitt rum och studerar. Men efter tentan så har jag ju en vecka kvar innan det är dags att packa ihop, så då ska jag göra allt det sista; Brisbane, Coolangatta, Burleigh Heads kanske... Vi får se vad som hittas på! Då kommer bilder och rapporter! Tills dess får ni lite bilder från en resa till Bodafors sommaren 2008. Tobbe hade precis kommit hem från Brisbane, han hade långt, lockigt hår och mustasch och såg lite mexikansk ut! Min fina multikulti-kille, han passar i allt! <3 Själv hade jag inget smink och var ganska blek...



Senor Tobleros! 

Blåbär från trakten


Krösamaja


Ah, vino vino, si si! 

1 kommentar:

  1. Forlat for daligt blogginlaggs-kommenterande den sista tiden! Mycket pa jobbet och fullspackade helgen :-)

    Hoppas sista tentan gick bra!!!! Hallit tummarna for dig har jag gjort. Och nu ar det som sagt blott en vecka (och lite till) tills du kommer hem!

    Bilderna fran Bodafors ar sa fina och inspirerande! Vi har nog bestamt oss nu for att det blir Bodafors 26e-31a Augusti. Flyg till Skavsta och hyrbil. Ska nog boka innan vi far till Grekland pa sondag. Finns ju inget vackrare an Svensk sommar!

    Nar aker ni till Gotland? Och vad ska ni hitta pa i Skane?

    Kramar X X X X

    SvaraRadera