tisdag 14 juni 2011

Aldrig mer självutlösare...

Måste lägga upp ännu ett inlägg i dag, nu på kvällskvisten när jag är så glad och generös. Det handlar om Uluru igen. Sista dagen så hade jag inga turer inbokade, så jag tog en skyttelbuss till Uluru. ("shuttle bus", heter det så; skyttelbuss? Skyttelbuss!! Låter som något hemskt som man inte vill åka i!). Där gick jag en promenad kring stenen själv. Ca 3 timmar tog det, det är en dryg mil runt. En massa platser fanns där man inte får ta kort, platser som är av spirituell betydelse för Anangu-folket. Men ni kan tro att jag fotade på ställen där man fick. Jag har ca 600 bilder från helgen, och minst 400 är på den röda stenen i olika vinklar, inzoomningar och platser...

I vilket fall, så var det ju det där problemet med att jag reste själv. Man vill ju ha några bilder på sig själv framför stenen, lite bevis om man säger så. I början av promenaden så fanns det en plats med lite skyddstak, bänkar och några toalettbås. När det var tomt på folk så såg jag min chans, och ställde upp den lilla kameran på en planka och ställde in självutlösaren... Resultatet finnes nedan.

Jag har skrattat så mycket åt de här bilderna, så det är inte sant. Det är så amatörmässigt och fult, att jag inte vet om jag ska radera dem eller ha kvar dem. Lägger jag upp dem här så finns de ju kvar i alla fall. Här kommer mina tre försök. Sedan gav jag upp. Jag blev liksom inte bra.

1. Den gravida balettdansösen
Jag tror att jag försöker gömma den stora kameran, som jag har kring halsen, under ponchon. Det blir lite fel, och den stora ponchon ser mer ut som en sopsäck. Sen är jag inte så snygg i gympaskor, (storlek 41 för övrigt), som man kanske skulle hoppas. Och smutsiga, korvade byxor. Och varför står jag i givakt, som någon soldat?? 
Jag tror jag slutar där....

2. Cool tjej utan hals
Här såg jag innan hur jag misslyckades i steg 1, och tänkte nog försöka se cool ut. Slängde sjalen kring halsen istället, och resultatet blev ingen hals alls. En hobbit ser jag ut som. 
Behöver jag nämna gympaskorna igen? Tobbe sa att den på min vänstra fot ser ut som att den är storlek 48. Nu ogillar jag bilden ännu mer. 

3. Superhjälte
Sista försöket. Sjalen har korrigerats ännu en gång, men nu tar naturens krafter tag i den, och jag ser ut som någon i en Carola-video. Bredbent är jag också, och armarna i kors, som om jag har åstadkommit något stort.... jaa.. jag gick ju en mil kring stenen. Det är ju lite stort. Men gympaskorna, ännu en gång, utstrålar inte riktigt "superhjälte".


Gemensamma nämnare för samtliga bilder är ju ponchon och gympaskorna, som verkar sabba det mesta. Skorna kan jag inte göra så mycket åt, eller jo skorna kanske, men jag har fått höra förr att flera av mina andra skor är "båtar", så det har nog mer med skostorleken att göra. Jag är 41 och tror att jag har varit det i princip sedan födseln. Dömd för livet. Men ponchon. Den är så stor att jag kunde klippa den i två och få två ponchos. Kanske vore något... Någon som vill ha en halv poncho?

Trots allt så gillar jag bild 3 bäst. Ingen sopsäck och ingen storlek 48. Lite för cool för mitt eget bästa, men det kan jag ta.

1 kommentar:

  1. Skrattade sa jag nastan kissade pa mig. At inlagged nedanfor ocksa...du ar sjuk i huvudet!

    Puss och Kram !!!

    SvaraRadera