fredag 24 juni 2011

Midsommar i (ett fåtal) bilder


Jag bor inte i Vegas, men ibland kan man tro det... Som tidigare nämnt så hade vi så kallat midsommarväder även här. Efter sol i flera dagar så var det alltså mulet i går. Men det gjorde oss inget! Vi satt inne och mös (myste...? Jag har fortfarande inte förstått vad som är rätt!!). 


Lena och jag köpte jordgubbar. Knappa 5$ asken. Goda!!


På väg från affären hem till Lena gick vi förbi en vinaffär på huvudgatan. Där brukar det finnas en massa gatuunderhållare. Vissa står på fristående stegar och jonglerar med svärd, vissa trollar, en liten dam spelar dragspel, och så har vi mannen nedan. En asiatisk kille som har lite för mycket talang; han spelar gitarr, gör armhävningar, leker med en batong och gör karate-kid moves. Allt på samma gång; man får se max 5 sekunder av varje "talang", innan han börjar med nästa. Han har en sån där mikrofon på sig, en mygga eller vad det kallas, så att han pratar hela tiden samtidigt. 




Vi lämnade mannen åt hans öde, och begav oss hem till Lena. Det kommer jag att sakna när jag åker hem till Sverige - den lilla promenaden över bron till Paradise Island, och in på Lenas hotell. Alltid när man är på väg dit så väntar en myskväll med massor av snask och film eller snack eller häng på balkongen. Där har vi haft det bra!!


Bro-vy som jag visat förr...


Snask it is!


Med mig hem fick jag inte sju blommor att lägga under kudden, utan sju magasin som Lena inte ville ha längre! Perfekt kvällslektyr! Speciellt SOLO och Veckorevyn; lite svenska tidningar är roligt, även om de är från januari! 

I kväll ska jag och Lena titta på film och äta mat från vår favorit take-out, nämligen...


Santoshi-house!!! Därinne säljer de kryddor, indiska smycken, Bollywood filmer, kastruller och uppläggningsfat med mera. Och så curry med ris! MUMMA! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar