torsdag 9 juni 2011

Det duggar tätt....

Nu blir det inlägg på inlägg på inlägg! Det tycker vi om! Har du inte kikat in på ett tag, så kan det med andra ord finnas något nytt att kika på under detta inlägg. Kika arkivet, alla inlägg finns uppdelade efter månad här bredvid.

Kom precis tillbaka från middag med ett gäng. Vi var på ett ställe med "All you can eat - Pizza & Pasta", för 10$. Jag åt inte all I could eat. Jag kunde fått plats med så mycket mer. Men jag var ganska nöjd ganska tidigt. Det kändes bra, inte likt mig.

Nu är klockan 21:27, och jag är redan tröttis. I morse var det som sagt Skype med Tobbe ganska tidigt. Lyckades fånga en fin soluppgång med min älskade Nikon!



Vinkel?



Nästan blå-rosa randigt! Det var jättevackert! I dag var det dock lite mulet under dagen, och förbaskat kallt. Jag hade bara skjorta och chinos, hade behövts en kofta eller tre.... Vinter i Paradiset.

På tal om kläder så har ett nytt fynd fått flytta in på min klädstång. Säg hej till Fröken Gotland! Jag såg denna och tänkte hur perfekt den kommer att bli på Gotland i Augusti. Jag och Tobbe har redan bokat färja. Så nu drömmer jag Gotland jämt och ständigt. Jag vet, jag vet, pengarna börjar sina, och jag bör inte shoppa mer (om inte annat så med risk för överviktsbagage), men denna kostade 10$ (!!!!). 10$!!!!! Enligt min konverterare på datorn så är det ca 65:-! Jag var tvungen! Perfekt att ha när man klättrar runt på raukar, äter saffranspannkaka, eller myser i hängmattan. 



Förbannade land. För mycket snyggt. För mycket billigt!!! Har mitt sikte på en väska som kostar 60$, men den skall jag inte röra förrän jag är klar med tentor och redo att åka hem. Förmodligen ska jag inte röra den efter det heller. Men vem vet, kanske får man ha två handbagage, och då kanske jag måste köpa den för att få med mig allt hem... Vem vet.... 

2 kommentarer:

  1. Snygg klänning! Passar dig och Gotland perfekt. Välkommen till Fårösund i augusti! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack!!!
    Jag längtar så! Det kan inte bli mer svensk sommar än Gotland!
    Det ser jag mycket, mycket fram emot!
    Kram

    SvaraRadera