måndag 6 juni 2011

Saftig känguru & mjölfri chokladkaka

I går kväll var det kalas på Q1! Vi grillade, åt, drack vin och hade så trevligt så! Sjöng nationalsången gjorde vi också! Sju pers blev vi tillslut, en Skånepåg, två Skånetösar, ett Göteborgskex, en Smålandsdräng, en Södertäljetjej och en Stockholmsböna!

Jag, Sofi och Johanna hade bakat en chokladkaka utan mjöl som var något av det godaste jag ätit; det var som chokladmousse med en frasig skorpa. Mmm... denna åts med hallonröra och vispgrädde. Men innan dess grillade vi som sagt. Jag åt känguru. Och jag hade svängt ihop en Tobbes potatisgratäng (som jag får för mig egentligen är Mickes potatisgratäng som Tobbe snott; man använder purjolök istället för gul lök - det blir så gott så gott!). Det är denna potatisgratäng som fick mig på fall back in 2007 - vägen till Beccas hjärta går genom smaklökarna! I vilket fall så blev den ganska bra, men den smakar alltid bättre hemma. Med lite Arla grädde. Så ska det vara!

En hel del vin blev det också, jag har hittat ett jättegott vitt som smakar lite fläder. Sauvignon Blanc (stavning?) från Malborough, Nya Zeeland. Ska leta upp något dylikt när jag kommer hem till Sverige, vi dricker sällan vitt på Lappis, men nu kanske man ska börja utforska! Efter denna Vinets Resa! Pluggat? Nej nej, jag åkte till Australien för att dricka vin i 4,5 månad!

I dag pluggar jag dock lite, medan tjejerna knallar runt i Surfers och shoppar. I kväll ska vi laga gottis-mat hemma, och titta på film i myskläder.

Bilder från helgen med Sydneytjejerna kommer i senare inlägg! Tills dess får ni en på Becca, som premiär-bar sin Brisbane-marknads-klänning i går!

Ringaren från Nôtre Dame har tappat en arm... Eller Becca
som hukar sig och håller bak håret. Så går det när man försöker
posa. 

I dag pluggar jag Green Marketing. Den enda kurs jag faktiskt inte tycker om. Alls. Ens en gnutta. Hujeda mig, vad tråkigt det är. Flummigt! 

2 kommentarer:

  1. Det later som ert nationaldagsfirande var fantastiskt!!! God mat, grillning och vin. Kan ju knappt bli battre.
    Har firades det inte alls. Forstod inte ens vad min kollega menade nar han skickade ett mail med "heja Sverige!" som enda mening. Nej, inget for mig.

    Vet du!!?? Sauvignion Blanch fran Malborough ar det enda vita vinet som dricks har i Martin-Hansson huset. Godaste vinet jag vet! Det bjuds det pa om ni kommer hit i host ;) Annars ar det countdown till Grekland som galler har i London...19 dagar kvar...

    Ser fram emot fler bilder! PUSSAR Nuppris!!!

    SvaraRadera
  2. Oh! Stjärnsystrar, det är vad vi är! Vi dricker samma vin på olika sidor jorden! Tänk om vi kanske dricker från samma buske? Två bär från samma buske, det vore något!

    Men det är fantastiskt gott. SÅÅÅ gott! Bilden i nästa inlägg är på det jag funnit, Tangaroa eller vad det heter! <3

    Vi får fira Sverige ngn annan gång! Genom att dricka Nya Zeeländskt vin!
    Puss!

    SvaraRadera