måndag 13 juni 2011

Queens Birthday

I dag var jag i skolan några timmar och läste. Det var ganska stängt överallt, bussen gick inte som vanligt och bibblan öppnade två timmar senare. I dag firar vi nämligen Queens Birthday i stora delar av Australien. Drottningen (=Storbritanniens Drottning = Australiens Drottning) fyller egentligen i april, men här väljer man att fira andra måndagen i juni av någon anledning. I delstaten Western Australia firar man i september, oktober, eller november eller något. Man firar när det passar, helt enkelt! Grattis Elizabeth!

Jag tog sedan en vända i Surfers, åt lite lunch och handlade mat. Nu ska jag motvilligt släpa mig till gymet. Osugen. Händelselös dag.

Färgglatt plugg är roligt plugg!?
Nej........... 
Men morotskaka livar upp!

Lunch på strandpromenaden

Firar Drottningen med en fiskburgare med bortpillad rödbeta
(i Australien gillar man burgare med rödbetor)

På andra sidan gatan satt fiskmåsarna och väntade på att få
kasta sig mot mina matrester. Som ni vet lämnar jag aldrig
matrester. Undantaget rödbeta. Förutom när det är pytt-i-panna! 
Då SKA det vara rödbeta! 

2 kommentarer:

  1. Tjolahopp!
    Nej, konstigt med Queens Birthday i Australien nar vi inte har det har...dessutom nar det inte ens ar ratt dag!? Skummisar.

    Efter en vild helg ar det mandag igen och jobb! Foredrar det dock nar jag ser dina plugg-pennor och mappar...huu for plugg! Nu ar det inte manga veckor kvar tills du landar pa Svensk mark igen! Hoppas pluggandet gar bra i veckan...

    Pussar och Kram x x

    SvaraRadera
  2. Fast jag såg i Svensk Dam att er Queen stått och vinkat på balkongen i helgen, och det stod något om "dubbla födelsedagsbarn", hennes man fyllde väl 90? Och så firade de henne? Eller något.

    Ja, första tentan i morgon. Hu. Green Marketing. Ska ALDRIG mer läsa marknadsföring sedan. ;-)
    Puss!

    SvaraRadera