tisdag 21 juni 2011

Årskurs 4 [X]

Då var man klar med årskurs fyra på Civilingenjörsprogrammet i Samhällsbyggnad! Oj oj OJ! Och sicken avslutning sedan; det var en sån där perfekt tenta, där man kände att nästan allt var så bra, så bra, det var en bra svårighetsnivå och man hade pluggat på rätt saker. Vilket sätt att tacka för sig på Griffith University!

Den härliga tentan följdes av en bussresa hem till Surfers, en trip in på Woolworths som resulterade i en kvarts grillad kyckling, en påse chips och en tidning. En kycklingsallad framför Solsidan och lite chips på sängen med ett magasin. Dessa stunder gör det nästan värt att plugga - man känner sig helt fri! Just nu har jag inga saker som jag måste göra. Inget plugg jag kan ta tag i, inget jobb att gå till. Just nu kan jag bara äta mina chips och läsa min tidning...

Fast nu har jag tagit paus från tidningen, gjort mig en kanna svagt kaffe, och sitter med datorn i sängen. Solen lyser in så där härligt och värmer mina ben. När solen värmer så där brännande genom ett fönster, det finns inget skönare, man vill vara lägga sig ner och sova... Eller så är jag helt enkelt trött. Sov illa i natt, mardrömmar om tentan. Isch!

Kaffet är svagt eftersom det var det sista kaffet. Med en dryg vecka kvar Down Under känns det inte så kul att köpa nya matvaror som räcker länge. Olivolja, till exempel, den tog slut för någon vecka sedan, jag har brukat två flaskor under hela tiden. Så en flaska räcker i ca två månader. Ska jag köpa en helt ny flaska för en, två veckor då??? Nej tack. Samma sak med kaffet nu. En hel påse malda bönor för en vecka. Nop! När juicen tar slut kommer jag nog inte att köpa någon ny sådan heller. Tvättmedel var jag tvungen att införskaffa häromdagen, liksom schampoo och balsam. Asch!!!

Det var dagens rapportering! Det kommer nog inte att ske så mycket mer i dag. Det är ett farewell-party hos några tyska killar i kväll, jag känner en av dem samt en tysk tjej som ska flytta in här i mitt rum när jag åkt. Hon bjöd med mig. Kan nog bli trevligt, bara jag får ta en liten tupplur innan. Annars blir det en tidig kväll... I morgon tänkte jag åka till Harbour Town en sista gång och kika om det finns något som är värt nog att lägga sina sista dolares på (istället för kaffe och olivolja då, vill säga). På fredag blir det nog köttbullar på IKEA, sorgligt men sant. Svenskt i alla fall!!! I helgen drar jag mig till Brisbane och kikar marknad, det gillas! Måndag tisdag blir det nog att strosa omkring i hemtrakterna här på kusten, kanske sola lite. Onsdag blir mest packa och fixa, och torsdag, ja, då beger jag mig!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vad du har varit duktig! Även om du har en tid kvar på din utbildning kan du väl ana slutet nu. Roligt att du snart kommer hem , även om vi inte kan ses på en gång. Det blir ju ganska snart iallafall fall! Njut av de sista dagarna nu innan det är dags att äntra svensk mark igen!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Ja, framtiden är nära, jag kan nästan ta på den nu! Det blir härligt att bli klar, jag ser väldigt mycket fram emot examen. Stadshuset är så fint!
    Ja, snart, snart ses vi! Det blir härligt!
    Kram

    SvaraRadera