tisdag 14 juni 2011

Aldrig mer marknadsföring!

Väldigt mycket "aldrig mer" nu, märker jag. Självutlösaren kommer jag säkert att använda igen, men marknadsföring kan jag lova att jag aldrig mer kommer att läsa. Usch vad knasigt det är. Tentan är i dag, klockan 13:30, och två timmar framåt. Fyra uppsatsfrågor. Massor av flum. Ser inte fram emot det.

I morse fick jag dock en bra start på dagen. Jag hade ställt klockan på 06:15, men då var det fortfarande mörkt ute, så snoozade vidare till 07:00-tiden. Då fanns där ett SMS från Tobbe som ville Skypa. Det blev en bra start på dagen! Han sa att han skulle bjuda mig på Heineken när jag kom hem. Åh, vad jag längtar! Not. Jag hoppas att han menade Henkell.

Jag har tänkt och tänkt vad jag vill äta när jag kommer hem. Men det är svårt. Jag vill egentligen bara komma hem. Lantchips är givet, filmjölk är ett måste till frukost, men vilken mat saknar jag? Det mesta som inte är tonfisksallad, tror jag. Lohmanders bearnaisesås. Tacos (mm!). Älgstek. Fast Tobbe tycker inte om höstmat på sommaren, så vi får vänta med steken till Augusti. Skaldjur, ååååh! Det finns skaldjur här också, men inte så mycket, och dyrt är det! Det trodde man inte om en kuststad. Räkor i avokado, det vore något. Eller lite stekt fisk bara.

Sen så längtar jag efter mina tjejmiddagar. Mina tjejkompisar. Äta, dricka. Prata om folk och framtiden. Åååh! 16 dagar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar