onsdag 1 juni 2011

Natt i Surfers

Godnatt! 
Efter en lång dag ligger jag igen i min bädd och hör vågorna brusa från stranden. Det är det bästa med mitt sovrum! Jag får köpa en strandljuds-maskin när jag kommer hem.

Skolan gick bra - uppsatsen jag fick tillbaka var helt klart godkänd, även enligt självkritikern, och sedan har jag pluggat och druckit kaffe ur min press! Borde kanske döpa om bloggen till Becca&Pressen? Men Bissen är så nöjd så, han sitter på nattduksbordet och vaktar min bokhög.

Nu på kvälla har jag varit i Broadbeach och ätit middag med min ingenjörskumpan Erik. Han gjorde pizza, och jag bidrog med vin. Sen satt vi på balkongen i några timmar, en flaska whisky kom fram (inte till mig dock, jag drack mer vin) och ja... det var angenämt! Mycket prat. Båda vänder vi snart hemåt, och båda längtar vi till Svea Rike!

Det tråkiga med sena kvällar här är att området är si sådär. Jag har bara knappa 15 min hem, men sprang en del stycken då det kändes otrevligt. Mörka partier och obebyggda tomter. Och mittemellan ligger lyxhotell. Konstiga kvarter, dessa. Är säkert ingen fara, det är längs en stor huvudväg, men det känns ändå inge vidare.

Nu ligger jag i alla fall i bädden! I Q1, där receptionen bemannas av två vakter på natten. Med svarta skjortor som det står SECURITY på, på ryggen. Nu sover jag tryggt.

I morgon kommer fler inlägg om Uluru och vardagen i en plugghästs liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar