torsdag 23 juni 2011

Utlovad rapport

Ja, här kommer då den dagliga rapport jag lovat ge nu sista veckan. Mer eller mindre intressant, kan man nog säga.

I dag har det nämligen inte skett någonting alls. Nästan. Jag satt vid datorn ett tag där i morse, tvättade lite lakan och kläder och sådant, och sen åt jag lite lunch. Jag tog fram min Nikon eftersom jag nu ska dokumentera mina sista dagar i Australien, och började leka med den på sängen. Jag gillar skärpan jättemycket, det är roligt att ta kort på ögon. Med andra ord, jag fotade mig själv ett tag där...





Ja, så megasuperduperjättekul var det, som ni kan se. 
Efter min lilla photosession åkte jag till Pacific Fair, en galleria som ligger ca 20 minuter med buss söderut. Jag tänkte kika på DVD-boxar på billighetsvaruhuset Kmart. Jag passade också på att handla lite mat så att jag har hemma - förbaskat vad tråkigt det är att handla och laga mat och vara innovativ på egen hand! Speciellt i ett annat land där inte samma saker finns och man inte kan laga den mat man är van vid och som man kan. Jag köpte i alla fall lite tonfisk, sallad kan jag, lite mjölk och så lite köttfärs som jag gjorde köttfärssås på - världens icke-köttfärssåsmannamässiga köttfärssås. Den innehåller röd lök, vitlök, köttfärs, krossade tomater och timjan. Så. Inte så bra med andra ord, men jag åt just en skål spiraler med såsen, och det finns tre lådor till i frysen. Skönt med varm mat + köttig mat om man behöver det någon dag. Efter Pac Fair tog jag en tupplur och nu löser jag korsord på datorn och ska sova om några timmar tänkte jag... haha, i dag är jag väldigt trött!! Trött tjej!

Ingen DVD blev det - när jag väl stod där så kändes inte första säsongen av Lilla Huset på Prärien speciellt värd sina 13$. Men vi får se, det är ganska mysigt att ha något att se på om kvällarna, och Solsidan har jag totalt tittat sönder... Internet kostar per MB, så jag kan inte streama heller, då blir jag ruinerad.

Min gata inåt Surfers...

.. och min gata bort mot Broadbeach!


Jag bor på Hamilton Avenue

I dag kunde man ha shorts! 






I morgon är det midsommar. Det lutar åt att jag åker till IKEA med Sarah, den tyska tjej som ska flytta in här när jag lämnar. Lite köttbulle på det! Vi får se! Rapport lär ju komma..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar